D 2009

INTERACTIVE LEARNING SYSTEM MyIMLE

HRBÁČEK, Jiří

Basic information

Original name

INTERACTIVE LEARNING SYSTEM MyIMLE

Name in Czech

INTERAKTIVNÍ VÝUKOVÝ SYSTÉM MyIMLE

Authors

HRBÁČEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Košice, ICETA 2009- 7th international conference on Emerging e-learning Technologies and Applications, 2 pp. 2009

Publisher

Technical University of Kosice, Slovakia

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/09:00037957

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-8086-128-5

Keywords (in Czech)

systém; alikace; distanční vzdělávání; multimedia

Keywords in English

System; Applications; Education;Distance education; Multimedia

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 14/12/2010 21:28, doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.

Abstract

V originále

Thanks to its possibilities and abilities, flash animations become most widely used platform for creation of interactive study supports. High security level of Flash player protects clients computer and servers against unauthorized access. 6th Int. Conference on Emerging e-learning Technologies and Applications In complicated and intelligent systems is communication of application with databases very necessary. On clients side, it is also necessary to save important state information. Even applications running on clients side needs to communicate. The aim of this article is show basic possibilities of this communication with regards to e-learning flash applications.

In Czech

Interaktivní animace, simulace a různé didaktické hry ve spojení s možnostmi Flash přináší do výuky zcela nový rozměr. Přímé propojením Flash animací s reálnými systémy a možnost vzájemné spolupráce více uživatelů při práci s těmito systémy otevírá novou ne příliš probádanou cestu k novým velmi zajímavým výukovým oporám, které obzvlášť v technických předmětech mohou sehrát významnou roli. Na základě zásad pro tvorbu distančních studijních opor a s ohledem na výše uvedené možnosti, vyvíjím systém, který jsem nazval MyIMLE (My Interactive Multimedia Learning Environment). Tento systém by měl být dostatečně dynamický a otevřený pro jeho rozšiřování i do oblastí, které se, vzhledem k rychlosti rozvoje nových technologií, dají jen těžko odhadnout. Jednou jeho velmi důležitou větví by měl být i směr k mobilním interaktivním multimediálním výukovým systémům. Příspěvek si klade za cíl ukázat základ činnosti tohoto systému.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education