KUČERA, Martin and Jiří HRBÁČEK. THE POSSIBILITIES OF USING A COUNTER CO-OPERATING WITH PC AND ITS CONTROLLING FROM A FLASH ANIMATION. In ICETA 2009- 7th international conference on Emerging e-learning Technologies and Applications. Košice: Technical University of Kosice, Slovakia, 2009, 2 pp. ISBN 978-80-8086-128-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name THE POSSIBILITIES OF USING A COUNTER CO-OPERATING WITH PC AND ITS CONTROLLING FROM A FLASH ANIMATION
Name in Czech Možnosti použití čítače spolupracujícího s PC, řízeného z Flash animace
Authors KUČERA, Martin (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jiří HRBÁČEK (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Košice, ICETA 2009- 7th international conference on Emerging e-learning Technologies and Applications, 2 pp. 2009.
Publisher Technical University of Kosice, Slovakia
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00037958
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-8086-128-5
Keywords (in Czech) systém; alikace; distanční vzdělávání; multimedia
Keywords in English System; Applications; Education;Distance education; Multimedia
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D., učo 2454. Changed: 14/12/2010 21:30.
Abstract
It is not so common nowadays to interface measurement systems cooperating with PC and interactive learning environment. This combination brings many advantages because it makes possible to merge study materials, simulations and measurement systems which collect and process data and makes them available for a learning system. At the department of Technical and Informational Education of the Faculty of Education of Masaryk University, we have been engaging with this topic for a considerable amount of time. We created an experimental prototype of a binary counter cooperating with PC which has a graphic interface created in Adobe Flash. The aim of this article is to show the basic functions of this system, and to show some examples of using this system in education.
Abstract (in Czech)
Interaktivní animace, simulace a různé didaktické hry ve spojení s možnostmi Flash přináší do výuky zcela nový rozměr. Přímé propojením Flash animací s reálnými systémy a možnost vzájemné spolupráce více uživatelů při práci s těmito systémy otevírá novou ne příliš probádanou cestu k novým velmi zajímavým výukovým oporám, které obzvlášť v technických předmětech mohou sehrát významnou roli. Na základě zásad pro tvorbu distančních studijních opor a s ohledem na výše uvedené možnosti, vyvíjím systém, který jsem nazval MyIMLE (My Interactive Multimedia Learning Environment). Tento systém by měl být dostatečně dynamický a otevřený pro jeho rozšiřování i do oblastí, které se, vzhledem k rychlosti rozvoje nových technologií, dají jen těžko odhadnout. Jednou jeho velmi důležitou větví by měl být i směr k mobilním interaktivním multimediálním výukovým systémům. Příspěvek si klade za cíl ukázat základ činnosti tohoto systému.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 11/6/2024 05:27