Detailed Information on Publication Record
2009
THE POSSIBILITIES OF USING A COUNTER CO-OPERATING WITH PC AND ITS CONTROLLING FROM A FLASH ANIMATION
KUČERA, Martin and Jiří HRBÁČEKBasic information
Original name
THE POSSIBILITIES OF USING A COUNTER CO-OPERATING WITH PC AND ITS CONTROLLING FROM A FLASH ANIMATION
Name in Czech
Možnosti použití čítače spolupracujícího s PC, řízeného z Flash animace
Authors
KUČERA, Martin (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jiří HRBÁČEK (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Košice, ICETA 2009- 7th international conference on Emerging e-learning Technologies and Applications, 2 pp. 2009
Publisher
Technical University of Kosice, Slovakia
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/09:00037958
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-8086-128-5
Keywords (in Czech)
systém; alikace; distanční vzdělávání; multimedia
Keywords in English
System; Applications; Education;Distance education; Multimedia
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 14/12/2010 21:30, doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.
V originále
It is not so common nowadays to interface measurement systems cooperating with PC and interactive learning environment. This combination brings many advantages because it makes possible to merge study materials, simulations and measurement systems which collect and process data and makes them available for a learning system. At the department of Technical and Informational Education of the Faculty of Education of Masaryk University, we have been engaging with this topic for a considerable amount of time. We created an experimental prototype of a binary counter cooperating with PC which has a graphic interface created in Adobe Flash. The aim of this article is to show the basic functions of this system, and to show some examples of using this system in education.
In Czech
Interaktivní animace, simulace a různé didaktické hry ve spojení s možnostmi Flash přináší do výuky zcela nový rozměr. Přímé propojením Flash animací s reálnými systémy a možnost vzájemné spolupráce více uživatelů při práci s těmito systémy otevírá novou ne příliš probádanou cestu k novým velmi zajímavým výukovým oporám, které obzvlášť v technických předmětech mohou sehrát významnou roli. Na základě zásad pro tvorbu distančních studijních opor a s ohledem na výše uvedené možnosti, vyvíjím systém, který jsem nazval MyIMLE (My Interactive Multimedia Learning Environment). Tento systém by měl být dostatečně dynamický a otevřený pro jeho rozšiřování i do oblastí, které se, vzhledem k rychlosti rozvoje nových technologií, dají jen těžko odhadnout. Jednou jeho velmi důležitou větví by měl být i směr k mobilním interaktivním multimediálním výukovým systémům. Příspěvek si klade za cíl ukázat základ činnosti tohoto systému.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|