HRBÁČEK, Jiří. Náš nový interaktivní výukový systém MyIMLE (Our new interractive learning system MyIMLE). In Nové technologie ve výuce - 3. ročník Sborník abstraktů a elektronických verzí příspěvků. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 2 pp. ISBN 978-80-210-5092-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Náš nový interaktivní výukový systém MyIMLE
Name in Czech Náš nový interaktivní výukový systém MyIMLE
Name (in English) Our new interractive learning system MyIMLE
Authors HRBÁČEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Brno, Nové technologie ve výuce - 3. ročník Sborník abstraktů a elektronických verzí příspěvků, 2 pp. 2009.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00037973
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5092-1
Keywords in English Hyperlink;Flash;Captivate;e learning; education support; distance; learning
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D., učo 2454. Changed: 14/12/2010 21:29.
Abstract
Interaktivní animace, simulace a různé didaktické hry ve spojení s možnostmi Flash přináší do výuky zcela nový rozměr. Přímé propojením Flash animací s reálnými systémy a možnost vzájemné spolupráce více uživatelů při práci s těmito systémy otevírá novou ne příliš probádanou cestu k novým velmi zajímavým výukovým oporám, které obzvlášť v technických předmětech mohou sehrát významnou roli. Na základě zásad pro tvorbu distančních studijních opor a s ohledem na výše uvedené možnosti, vyvíjím systém, který jsem nazval MyIMLE (My Interactive Multimedia Learning Environment). Tento systém by měl být dostatečně dynamický a otevřený pro jeho rozšiřování i do oblastí, které se, vzhledem k rychlosti rozvoje nových technologií, dají jen těžko odhadnout. Jednou jeho velmi důležitou větví by měl být i směr k mobilním interaktivním multimediálním výukovým systémům. Jde o výzkum možností užití těchto technologií nejen pro studenty se specifickými potřebami.
Abstract (in English)
Interactive animations, simulations and various didactic games together with opportunities that Flash gives us, bring a brand new dimension to education. The direct connection of Flash animations and real systems, together with a possibility of team work of more users give us a new way to interesting study supports which can play an important role especially in technical subjects. I have been creating my own learning system which I named My Interactive Multimedia Learning Environment MyIMLE, which follows the principles of creating distant study supports. This system should be dynamic and open enough even for future extending to new areas. One of important branches should be mobile interactive multimedia learning environments. It is a research into the use of these technologies not only for students with specific needs.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 22/5/2024 01:44