D 2009

Náš nový interaktivní výukový systém MyIMLE

HRBÁČEK, Jiří

Basic information

Original name

Náš nový interaktivní výukový systém MyIMLE

Name in Czech

Náš nový interaktivní výukový systém MyIMLE

Name (in English)

Our new interractive learning system MyIMLE

Authors

HRBÁČEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Brno, Nové technologie ve výuce - 3. ročník Sborník abstraktů a elektronických verzí příspěvků, 2 pp. 2009

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/09:00037973

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5092-1

Keywords in English

Hyperlink;Flash;Captivate;e learning; education support; distance; learning

Tags

Reviewed
Změněno: 14/12/2010 21:29, doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.

Abstract

V originále

Interaktivní animace, simulace a různé didaktické hry ve spojení s možnostmi Flash přináší do výuky zcela nový rozměr. Přímé propojením Flash animací s reálnými systémy a možnost vzájemné spolupráce více uživatelů při práci s těmito systémy otevírá novou ne příliš probádanou cestu k novým velmi zajímavým výukovým oporám, které obzvlášť v technických předmětech mohou sehrát významnou roli. Na základě zásad pro tvorbu distančních studijních opor a s ohledem na výše uvedené možnosti, vyvíjím systém, který jsem nazval MyIMLE (My Interactive Multimedia Learning Environment). Tento systém by měl být dostatečně dynamický a otevřený pro jeho rozšiřování i do oblastí, které se, vzhledem k rychlosti rozvoje nových technologií, dají jen těžko odhadnout. Jednou jeho velmi důležitou větví by měl být i směr k mobilním interaktivním multimediálním výukovým systémům. Jde o výzkum možností užití těchto technologií nejen pro studenty se specifickými potřebami.

In English

Interactive animations, simulations and various didactic games together with opportunities that Flash gives us, bring a brand new dimension to education. The direct connection of Flash animations and real systems, together with a possibility of team work of more users give us a new way to interesting study supports which can play an important role especially in technical subjects. I have been creating my own learning system which I named My Interactive Multimedia Learning Environment MyIMLE, which follows the principles of creating distant study supports. This system should be dynamic and open enough even for future extending to new areas. One of important branches should be mobile interactive multimedia learning environments. It is a research into the use of these technologies not only for students with specific needs.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education