D 2009

Základní způsob realizace měřícího systému spolupracujícího s PC integrovaného pomocí Flash animace do výukových opor

KUČERA, Martin and Jiří HRBÁČEK

Basic information

Original name

Základní způsob realizace měřícího systému spolupracujícího s PC integrovaného pomocí Flash animace do výukových opor

Name in Czech

Základní způsob realizace měřícího systému spolupracujícího s PC integrovaného pomocí Flash animace do výukových opor

Name (in English)

The basic way of realization of the measurement system cooperating with PC integrated to study supports using Flash animations

Authors

KUČERA, Martin (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jiří HRBÁČEK (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Brno, Nové technologie ve výuce - 3. ročník Sborník abstraktů a elektronických verzí příspěvků, 2 pp. 2009

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/09:00037980

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5092-1

Keywords in English

interactive flash animation; interactive study supports

Tags

Reviewed
Změněno: 14/12/2010 21:36, doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.

Abstract

V originále

Nové výukové technologie kladou stále větší důraz na implementaci měřících systémů přímo do výukových opor. Na katedře Technické a informační výchovy Masarykovy univerzity se již delší dobu zabýváme touto problematikou. Tak také vznikl experimentální prototyp binárního čítače spolupracujícího s PC, jenž využívá možností Adobe Flash, Visual Basiku a mikrokontroléru PIC16F84. Článek ukazuje základní způsob realizace měřícího systému. Ukazuje jeho činnost. Popisuje komunikaci mezi čítačem a PC. Nastiňuje i vlastní komunikaci mezi Flash animací a programem vytvořeným ve Visual Basicu. Jde o výzkum možností užití těchto technologií nejen pro studenty se specifickými potřebami.

In English

Current educational technologies place a special emphasis on implementation of measurement systems directly into study supports. The Masaryk University Department of Technical and Informational Education has been dealing with this topic for a considerable amount of time. That is one of the reasons why the experimental prototype of binary counter cooperating with PC which uses the opportunities of Adobe Flash, Visual Basic and PIC16F84 microcontroller was created. The article shows the basic way of realization of the measurement system. It shows its functioning and describes the communication between the counter and PC. The article also shows the communication between a Flash animation and a program created in Visual Basic. It is a research into the use of these technologies not only for students with specific needs.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education