KUČERA, Martin and Jiří HRBÁČEK. Základní způsob realizace měřícího systému spolupracujícího s PC integrovaného pomocí Flash animace do výukových opor (The basic way of realization of the measurement system cooperating with PC integrated to study supports using Flash animations). In Nové technologie ve výuce - 3. ročník Sborník abstraktů a elektronických verzí příspěvků. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 2 pp. ISBN 978-80-210-5092-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Základní způsob realizace měřícího systému spolupracujícího s PC integrovaného pomocí Flash animace do výukových opor
Name in Czech Základní způsob realizace měřícího systému spolupracujícího s PC integrovaného pomocí Flash animace do výukových opor
Name (in English) The basic way of realization of the measurement system cooperating with PC integrated to study supports using Flash animations
Authors KUČERA, Martin (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jiří HRBÁČEK (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Brno, Nové technologie ve výuce - 3. ročník Sborník abstraktů a elektronických verzí příspěvků, 2 pp. 2009.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00037980
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5092-1
Keywords in English interactive flash animation; interactive study supports
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D., učo 2454. Changed: 14/12/2010 21:36.
Abstract
Nové výukové technologie kladou stále větší důraz na implementaci měřících systémů přímo do výukových opor. Na katedře Technické a informační výchovy Masarykovy univerzity se již delší dobu zabýváme touto problematikou. Tak také vznikl experimentální prototyp binárního čítače spolupracujícího s PC, jenž využívá možností Adobe Flash, Visual Basiku a mikrokontroléru PIC16F84. Článek ukazuje základní způsob realizace měřícího systému. Ukazuje jeho činnost. Popisuje komunikaci mezi čítačem a PC. Nastiňuje i vlastní komunikaci mezi Flash animací a programem vytvořeným ve Visual Basicu. Jde o výzkum možností užití těchto technologií nejen pro studenty se specifickými potřebami.
Abstract (in English)
Current educational technologies place a special emphasis on implementation of measurement systems directly into study supports. The Masaryk University Department of Technical and Informational Education has been dealing with this topic for a considerable amount of time. That is one of the reasons why the experimental prototype of binary counter cooperating with PC which uses the opportunities of Adobe Flash, Visual Basic and PIC16F84 microcontroller was created. The article shows the basic way of realization of the measurement system. It shows its functioning and describes the communication between the counter and PC. The article also shows the communication between a Flash animation and a program created in Visual Basic. It is a research into the use of these technologies not only for students with specific needs.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 21/5/2024 19:02