OKAZAKI, Shintaro, Rafal OHME, Andras BAUER a Radoslav ŠKAPA. Qualitative exploration on advertising strategy in the new EU member states. In Proceedings of the International Conference on Research in Advertising (ICORIA). 1. vyd. Klagenfurt: European Advertising Academy, 2009, 6 s. ISBN 978-3-200-01556-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Qualitative exploration on advertising strategy in the new EU member states
Název česky Kvalitativní výzkum propagačních strategí v nových zemích EU
Autoři OKAZAKI, Shintaro (392 Japonsko), Rafal OHME (616 Polsko), Andras BAUER (348 Maďarsko) a Radoslav ŠKAPA (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Klagenfurt, Proceedings of the International Conference on Research in Advertising (ICORIA), 6 s. 2009.
Nakladatel European Advertising Academy
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50600 5.6 Political science
Stát vydavatele Rakousko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14560/09:00037984
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-3-200-01556-2
Klíčová slova anglicky advertising strategy; international marketing
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D., učo 10072. Změněno: 5. 5. 2011 16:24.
Anotace
This drastic expansion of the European Union (EU) has changed the way multinational corporations (MNCs) operate their businesses in Europe. Because of these countries low labour costs and investment incentives (e.g., tax reduction, construction aid), many firms have moved their production facilities from other regions to these new Member States. In particular, the Czech Republic, Hungary, and Poland have attracted almost three-quarters of foreign investment. However, to date, little research has been available regarding advertising or marketing strategy in this region. This study aims at exploring international advertising strategy in this region, using a "grounded theory" approach. Chosen from Fortune Global 500, we interview marketing or advertising managers of MCNs operating in these countries. In closing, study findings and implications are discussed.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 15:32