D 2008

Website standardization in Poland and the Czech Republic

OKAZAKI, Shintaro and Radoslav ŠKAPA

Basic information

Original name

Website standardization in Poland and the Czech Republic

Name in Czech

Standardizace stránek nadnárodních společností v Polsku a České republice

Authors

OKAZAKI, Shintaro (392 Japan) and Radoslav ŠKAPA (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Columbia, Proceedings of the 2008 American Academy of Advertising Annual Conference, 9 pp. 2008

Publisher

University of Missouri

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

United States of America

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14560/08:00037988

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

0-931030-35-8

Keywords in English

Marketing; global strategy; local strategy; websites presentations

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 5/5/2011 16:21, doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.

Abstract

V originále

In this paper, American multinational corporations (MNCs) website positioning was examined in Poland and the Czech Republic, in terms of (1) the standardization of visual components, (2) the localization of textual information, and (3) the enhancement of corporate website functions. Using website content analysis techniques, we evaluated the similarity between the home (US) and host sites, as well as the existence of a series of website functions. The findings suggest that American MNCs tend to apply a high level of visual components in Poland and Czech sites, while the level of standardization in textual messages is notably low in both countries.

In Czech

Naše práce si klade za cíl prozkoumat míru standardizace internetových prezentací nadnárodních společností působících v ČR a Polsku. Standardizací máme na mysli podobnost (obsahovou a vizuální) s příslušnými globálními stránkami.Protože se jedná o významné společnosti i z hlediska českého trhu, domníváme se, že výsledky - byť na omezeném vzorku - vypovídají o přístupu zahraničních společností v oblasti internetové sebeprezentace v ČR obecně.