Detailed Information on Publication Record
2008
Website standardization in Poland and the Czech Republic
OKAZAKI, Shintaro and Radoslav ŠKAPABasic information
Original name
Website standardization in Poland and the Czech Republic
Name in Czech
Standardizace stránek nadnárodních společností v Polsku a České republice
Authors
OKAZAKI, Shintaro (392 Japan) and Radoslav ŠKAPA (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Columbia, Proceedings of the 2008 American Academy of Advertising Annual Conference, 9 pp. 2008
Publisher
University of Missouri
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
United States of America
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14560/08:00037988
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
ISBN
0-931030-35-8
Keywords in English
Marketing; global strategy; local strategy; websites presentations
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 5/5/2011 16:21, doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.
V originále
In this paper, American multinational corporations (MNCs) website positioning was examined in Poland and the Czech Republic, in terms of (1) the standardization of visual components, (2) the localization of textual information, and (3) the enhancement of corporate website functions. Using website content analysis techniques, we evaluated the similarity between the home (US) and host sites, as well as the existence of a series of website functions. The findings suggest that American MNCs tend to apply a high level of visual components in Poland and Czech sites, while the level of standardization in textual messages is notably low in both countries.
In Czech
Naše práce si klade za cíl prozkoumat míru standardizace internetových prezentací nadnárodních společností působících v ČR a Polsku. Standardizací máme na mysli podobnost (obsahovou a vizuální) s příslušnými globálními stránkami.Protože se jedná o významné společnosti i z hlediska českého trhu, domníváme se, že výsledky - byť na omezeném vzorku - vypovídají o přístupu zahraničních společností v oblasti internetové sebeprezentace v ČR obecně.