VÍTKOVÁ, Marie. Edukace specifických skupin populace. In Průcha, J. (ed.). Pedagogická encyklopedie. Vydání první. Praha: Nakladatelství Portál, s.r.o., 2009, s. 443-447. 1691. publikace. ISBN 978-80-7367-546-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Edukace specifických skupin populace
Název česky Edukace specifických skupin populace
Název anglicky Education of specific population groups
Autoři VÍTKOVÁ, Marie.
Vydání Vydání první. Praha, Průcha, J. (ed.). Pedagogická encyklopedie, od s. 443-447, 5 s. 1691. publikace, 2009.
Nakladatel Nakladatelství Portál, s.r.o.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7367-546-2
Klíčová slova česky vzdělávání žáci zdravotní znevýhodnění zdravotní postižení tělesné zrakové sluchové mentální narušená komunikační schopnost porucha autistického spektra souběžné postižení více vadami zdravotní oslabení dlouhodobě nemocní
Klíčová slova anglicky health education pupils disadvantages physical disability hearing mentally disturbed visual communication skills of autistic spectrum disorder concurrent disability multiple disabilities weakening long-term ill health
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., učo 1615. Změněno: 7. 1. 2010 12:34.
Anotace
Článek pojednává o vzdělávání žáků zdravotně znevýhodněných. Uvedení žáci patří do skupiny žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Mezi žáky se zdravotním postižením se řadí žáci s tělesným, zrakovým, sluchovým a mentálním postižením, s narušenou komunikační schopností, s poruchami autistického spektra, se souběžným postižením více vadami. Mezi žáky se zdravotním znevýhodněním patří zdravotně oslabení a dlouhodobě nemocní. Článek dále charakterizuje integrativní, inkluzivní nebo segregativní vzdělávání.
Anotace anglicky
The article discusses the learning disabled pupils disadvantaged. These belong to a group of pupils with special educational needs. Among pupils with disabilities include pupils with physical, visual, auditory and mental disability, impaired communication skills, with autism spectrum disorders, with simultaneous disabilities multiple disabilities. Among pupils with physical handicaps are disabled and weaken long-term sick. It also characterized by an integrative, inclusive, or segregativní education.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 15:11