STOJANOVÁ, Alena and Jiří HRBÁČEK. Using MyIMLE in education. In 10th internation conferece Virtual university Bratislava. Bratislava: STU Bratislava, 2009, 2 pp. ISBN 978-80-89316-10-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Using MyIMLE in education
Name in Czech Výuka s využitím systému MyIMLE
Authors STOJANOVÁ, Alena (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jiří HRBÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Bratislava, 10th internation conferece Virtual university Bratislava, 2 pp. 2009.
Publisher STU Bratislava
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00038075
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-89316-10-6
Keywords (in Czech) Flash; e-learning; reálné systémy
Keywords in English Flash; e-learning;real systems;
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D., učo 2454. Changed: 14/12/2010 21:31.
Abstract
A new system which serves for connecting various HW devices and didactic technologies (such as interactive whiteboard) with PC is being developed at the Faculty of Education of Masaryk University. This system has a name MyIMLE (My Interactive Multimedia Learning Environment). This theme can be applied not only in coastal countries, but also in inland countries because this phenomenon can appear also on reservoirs and artificial lakes. Using an interactive whiteboard together with MyIMLLE system makes possible to use and to control real simulations (aquarium that simulates tsunami controlled by PC) of the lesson topic with maximal active participation of students. Using real models together with didactic technologies in education improves the educational process and also adds new possibilities of using interactive whiteboards, which is another benefit for the education itself. It is a research into the use of these technologies not only for students with specific needs.
Abstract (in Czech)
Na Pedagogické fakultě v Brně vyvíjíme nový systém MyIMLE, který slouží k propojení různého HW zařízení s počítačem a následně i s další didaktickou technikou, jako je např. Interaktivní tabule. Použití interaktivní tabule ve spojení se systémem MyIMLE, umožňuje řízeným způsobem používat reálné simulace (akvárium s možností simulovat vznik tsunami, ovládanou z počítače)probírané problematiky s maximálním aktivním zapojením studentů do procesu učení. Systém komunikuje s počítačem pomocí Flash a k jeho provozu stačí mít nainstalovaný Flash player. Flash je také součástí většiny interaktivních tabulí a proto je možné jednou vytvořené prostředí používat nezávisle na vybavení školy od různých výrobců interaktivních tabulí. Jde o zefektivnění výuky použitím reálných modelů a jejich propojení s další didaktickou technikou. Rozšiřujeme tak možnosti interaktivních tabulí i výuky samotné. Jde o výzkum možností užití těchto technologií nejen pro studenty se specifickými potřebami.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 21/5/2024 20:58