D 2009

Using MyIMLE in education

STOJANOVÁ, Alena and Jiří HRBÁČEK

Basic information

Original name

Using MyIMLE in education

Name in Czech

Výuka s využitím systému MyIMLE

Authors

STOJANOVÁ, Alena (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jiří HRBÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Bratislava, 10th internation conferece Virtual university Bratislava, 2 pp. 2009

Publisher

STU Bratislava

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/09:00038075

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-89316-10-6

Keywords (in Czech)

Flash; e-learning; reálné systémy

Keywords in English

Flash; e-learning;real systems;

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 14/12/2010 21:31, doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.

Abstract

V originále

A new system which serves for connecting various HW devices and didactic technologies (such as interactive whiteboard) with PC is being developed at the Faculty of Education of Masaryk University. This system has a name MyIMLE (My Interactive Multimedia Learning Environment). This theme can be applied not only in coastal countries, but also in inland countries because this phenomenon can appear also on reservoirs and artificial lakes. Using an interactive whiteboard together with MyIMLLE system makes possible to use and to control real simulations (aquarium that simulates tsunami controlled by PC) of the lesson topic with maximal active participation of students. Using real models together with didactic technologies in education improves the educational process and also adds new possibilities of using interactive whiteboards, which is another benefit for the education itself. It is a research into the use of these technologies not only for students with specific needs.

In Czech

Na Pedagogické fakultě v Brně vyvíjíme nový systém MyIMLE, který slouží k propojení různého HW zařízení s počítačem a následně i s další didaktickou technikou, jako je např. Interaktivní tabule. Použití interaktivní tabule ve spojení se systémem MyIMLE, umožňuje řízeným způsobem používat reálné simulace (akvárium s možností simulovat vznik tsunami, ovládanou z počítače)probírané problematiky s maximálním aktivním zapojením studentů do procesu učení. Systém komunikuje s počítačem pomocí Flash a k jeho provozu stačí mít nainstalovaný Flash player. Flash je také součástí většiny interaktivních tabulí a proto je možné jednou vytvořené prostředí používat nezávisle na vybavení školy od různých výrobců interaktivních tabulí. Jde o zefektivnění výuky použitím reálných modelů a jejich propojení s další didaktickou technikou. Rozšiřujeme tak možnosti interaktivních tabulí i výuky samotné. Jde o výzkum možností užití těchto technologií nejen pro studenty se specifickými potřebami.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education