STOJANOVÁ, Alena and Jiří HRBÁČEK. Using MyIMLE in education. In 10th internation conferece Virtual university Bratislava. Bratislava: STU Bratislava, 2009, 2 pp. ISBN 978-80-89316-10-6. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Using MyIMLE in education |
Name in Czech | Výuka s využitím systému MyIMLE |
Authors | STOJANOVÁ, Alena (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jiří HRBÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution). |
Edition | Bratislava, 10th internation conferece Virtual university Bratislava, 2 pp. 2009. |
Publisher | STU Bratislava |
Other information | |
---|---|
Original language | English |
Type of outcome | Proceedings paper |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Slovakia |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14410/09:00038075 |
Organization unit | Faculty of Education |
ISBN | 978-80-89316-10-6 |
Keywords (in Czech) | Flash; e-learning; reálné systémy |
Keywords in English | Flash; e-learning;real systems; |
Tags | International impact, Reviewed |
Changed by | Changed by: doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D., učo 2454. Changed: 14/12/2010 21:31. |
Abstract |
---|
A new system which serves for connecting various HW devices and didactic technologies (such as interactive whiteboard) with PC is being developed at the Faculty of Education of Masaryk University. This system has a name MyIMLE (My Interactive Multimedia Learning Environment). This theme can be applied not only in coastal countries, but also in inland countries because this phenomenon can appear also on reservoirs and artificial lakes. Using an interactive whiteboard together with MyIMLLE system makes possible to use and to control real simulations (aquarium that simulates tsunami controlled by PC) of the lesson topic with maximal active participation of students. Using real models together with didactic technologies in education improves the educational process and also adds new possibilities of using interactive whiteboards, which is another benefit for the education itself. It is a research into the use of these technologies not only for students with specific needs. |
Abstract (in Czech) |
---|
Na Pedagogické fakultě v Brně vyvíjíme nový systém MyIMLE, který slouží k propojení různého HW zařízení s počítačem a následně i s další didaktickou technikou, jako je např. Interaktivní tabule. Použití interaktivní tabule ve spojení se systémem MyIMLE, umožňuje řízeným způsobem používat reálné simulace (akvárium s možností simulovat vznik tsunami, ovládanou z počítače)probírané problematiky s maximálním aktivním zapojením studentů do procesu učení. Systém komunikuje s počítačem pomocí Flash a k jeho provozu stačí mít nainstalovaný Flash player. Flash je také součástí většiny interaktivních tabulí a proto je možné jednou vytvořené prostředí používat nezávisle na vybavení školy od různých výrobců interaktivních tabulí. Jde o zefektivnění výuky použitím reálných modelů a jejich propojení s další didaktickou technikou. Rozšiřujeme tak možnosti interaktivních tabulí i výuky samotné. Jde o výzkum možností užití těchto technologií nejen pro studenty se specifickými potřebami. |
Links | |
---|---|
MSM0021622443, plan (intention) | Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání |
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education |
PrintDisplayed: 18/9/2024 08:45