ŘEHULKA, Evžen. Teacher Fatigue. In School and Health 21 Topical Issues in Health Education. Brno: Masarykova univerzita, Brno, 2009, p. 125- 133, 8 pp. ISBN 978-80-210-4930-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Teacher Fatigue
Name in Czech Únava učitelů
Authors ŘEHULKA, Evžen (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Brno, School and Health 21 Topical Issues in Health Education, p. 125- 133, 8 pp. 2009.
Publisher Masarykova univerzita, Brno
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00038083
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-4930-7
Keywords (in Czech) únava; druhy únavy; profese učitele; psychohygiena učitele
Keywords in English fatigue; types of fatigue; teaching profession; psychohygiene of teachers
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc., učo 1714. Changed: 7/1/2010 21:47.
Abstract
The author examines the issue of teacher fatigue, which is at present given relatively little attention. He gives a definition of fatigue, and discusses its types and manifestations. Using two questionnaires, teacher fatigue was examined from the point of view of its structure and general values. Fatigue characteristics clearly point out some special and topical demands on the teaching profession. Some teacher fatigue data found are very serious from the psychohygiene point of view, and may be warning signs of health and mental damage and a decrease in professional performance.
Abstract (in Czech)
Studie ze zabývá únavou učitelů, které je v současné době věnovaná relativně malá pozornost. Je podána definice únavy, ukázány druhy a projevy únavy. Prostřednictvím dvou dotazníků je zkoumána únava učitelů z hlediska své struktury a obecných hodnot. Charakteristiky únavy dobře ukazují na speciální a aktuální nároky učitelské práce. Některé zjištěné údaje únavy učitelů jsou psychohygienicky velmi závažné a mohou varovat před zdravotním i psychickým poškozením a snížením profesního výkonu. Výzkum je součástí projektu ŠKOLA A ZDRAVÍ 21.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 24/7/2024 17:57