MUŽÍKOVÁ, Leona. The Czech Public`s Opinions on Health Education in Primary Schools. In School and Health 21 Topical Issues in Health Education. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2009, p. 9-18. ISBN 978-80-210-4930-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name The Czech Public`s Opinions on Health Education in Primary Schools
Name in Czech Názory české veřejnosti na výchovu ke zdraví v základním školství
Authors MUŽÍKOVÁ, Leona (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, School and Health 21 Topical Issues in Health Education, p. 9-18, 2009.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00038090
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-4930-7
Keywords (in Czech) výchova ke zdraví; rodinná výchova; základní škola; výuka
Keywords in English health education; family education; primary school; education
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc., učo 549. Changed: 8/1/2010 00:23.
Abstract
The paper deals with the Czech public`s opinions on health education in primary schools. The results have been obtained by means of representative sociological research into health and healthy lifestyle. The research was joined by the author of this paper within pursuing the School and Health for the 21st Century research plan and was carried out in cooperation with the Medical Information Centre and the INRES Agency. The research involved 1606 Czech citizens aged over fifteen and was representative in terms of age, gender and regions of the Czech Republic. Its results helped to identify main reasons for dissatisfaction with health education in primary schools among the Czech public, revealing that the primary factors leading to dissatisfaction are the extent of classes, educational content and the teacher`s personality. The findings inspire a range of concrete ideas for improving the quality of the Humans and Health educational area.
Abstract (in Czech)
Příspěvek seznamuje s názory občanů České republiky na výchovu ke zdraví v základním školství. Výsledky byly získány na základě reprezentativního sociologického výzkumu k problematice zdraví a zdravého způsobu života. Výzkum, do něhož se zapojila autorka příspěvku v rámci řešení výzkumného záměru Škola a zdraví pro 21. století, byl realizován ve spolupráci s Lékařským informačním centrem a agenturou INRES. Výzkumu se zúčastnilo 1606 občanů České republiky ve věku nad 15 let. Soubor byl reprezentativní z hlediska věku, pohlaví a regionů České republiky. Výsledky pomohly identifikovat hlavní důvody nespokojenosti české populace s výchovou ke zdraví na základní škole. Dokumentují, že stěžejními důvody pro nespokojenost jsou rozsah výuky, obsah výuky a osobnost učitele. Získané poznatky poskytují řadu konkrétních podnětů pro zkvalitnění práce ve vzdělávací oblasti Člověk a zdraví.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 22/7/2024 07:28