VÍTKOVÁ, Marie, Věra VOJTOVÁ, Jiří NĚMEC, David JOHNSTONE, John VISSER, Ladislav NYKL, Victoria SORIANO DE GRACIA, Amanda WATKINS, Jette LENTZ, Kirsten HANSEN and Marie PAVLOVSKÁ. Education of Socially Disadvantaged Pupils Across Europe. 1. vyd. Brno: MUNI Press, 2009, 155 pp. Pd. ISBN 978-80-210-5106-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Education of Socially Disadvantaged Pupils Across Europe.
Name in Czech Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním v Evropě.
Authors VÍTKOVÁ, Marie, Věra VOJTOVÁ, Jiří NĚMEC, David JOHNSTONE, John VISSER, Ladislav NYKL, Victoria SORIANO DE GRACIA, Amanda WATKINS, Jette LENTZ, Kirsten HANSEN and Marie PAVLOVSKÁ.
Edition 1. vyd. Brno, 155 pp. Pd, 2009.
Publisher MUNI Press
Other information
Original language English
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Faculty of Medicine
ISBN 978-80-210-5106-5
Keywords (in Czech) vzdělávání; edukace; inkluze; kvalita školního života; hodnocení; poruchy chování; dispozice k poruše chování
Keywords in English education; socially disadvantaged pupils; inclusion; quality of school life; assessment; behaviour disorder; challenging behaviour
Tags Munipress
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 17/7/2013 10:42.
Abstract
The presented monography Education of Socially Disadvantaged Pupils Across Europe treats various concepts of education and support for children with (special) educational needs across Europe. It depicts the problems from broader systems connections through the strategies of support towards the specifics of prevention and intervention in the education and also in the conditions of institutional education. Individual chapters of the monography are connected by the authors inclusive approaches and the European topics dimension.
Abstract (in Czech)
Publikace představuje koncepty edukace dětí/žáků se sociálním znevýhdněním v mezinárodním konetxtu. Inkluzivní přístupy jsou pojítkem mezi příspěvky studií mezinárodního týmu autorů.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 22/5/2024 11:43