NĚMEC, Jiří and Věra VOJTOVÁ. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. (Education of Socially Disadvantaged Pupils). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 381 pp. Pd. ISBN 978-80-210-5033-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním.
Name in Czech Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním
Name (in English) Education of Socially Disadvantaged Pupils
Authors NĚMEC, Jiří and Věra VOJTOVÁ.
Edition 1. vyd. Brno, 381 pp. Pd, 2009.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5033-4
Keywords (in Czech) vzdělávání; sociální znevýhodění; socializace; inkluze; výzkum; problémy v chování; romský žák;
Keywords in English education; socially disadvantaged pupils; socialization; inclusion; research; behaviour disorder; roma pupil
Tags Munipress
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D., učo 17410. Changed: 20/1/2011 17:53.
Abstract
Publikace prezentuje jednotlivá výzkumná šetření z šesti tématických okruhů, odpovídajících specifickým atributům edukace žáků se sociálním znevýhodněním, od širších systémových souvislostí přes strategie výuky a učení žáků se sociálním znevýhodněním až ke specifikům prevence a intervence ve školách a školských zařízeních. Jednotlivé kapitoly monografie spojuje inkluzivní přístup autorů, orientace jejich výzkumů na dovednosti a kompetence žáků/dětí a mladých dospělých se sociálním znevýhodněním a na jejich využití pro úspěšnou socializaci a kvalitu života těchto dětí v dospělosti.Výstup z výzkumu MSM0021622443
Abstract (in English)
The publication present study of research. It is divided into six thematic domains which respond to the specific attributes of socially disadvantaged pupils education. It covers wider systemic connections; teaching and learning strategies of socially disadvantaged pupils as well as the specifics of the prevention and intervention at schools and school institutions. The individual chapters in the monograph are connected by the authors inclusive attitudes, their research orientation aimed at the skills and competences of socially disadvantaged pupils/children and young adults and by the practical use of the research for successful socialisation and the quality of life in adulthood.Published in the framework of research nr.MSM0021622443.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 25/4/2024 15:31