Detailed Information on Publication Record
2009
Sociální interakce žáků se zrakovým postižením v kontextu integrativního vzdělávání
NOVÁKOVÁ, ZitaBasic information
Original name
Sociální interakce žáků se zrakovým postižením v kontextu integrativního vzdělávání
Name (in English)
Social Interaction of Students with Visual Impairments in Context of Integrative Education
Authors
NOVÁKOVÁ, Zita (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Vítková, M.; Vojtová, V. (eds.) Vzdělávání žáků se sociálním znevyhodněním: Education of Socially Diadvantaged Students, 8 pp. 2009
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/09:00043129
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-188-1
Keywords (in Czech)
sociální inkluze; integrativní vzdělávání; sociální kompetence; sociální interakce; žák se zrakovým postižením; poruchy chování a emocí; pervazivní vývojová porucha; stereotypní chování
Keywords in English
social inclusion; integrative education; social competence; social interaction; student with visual impairment; emotional and behavioural disorders; pervasive developmental disorder; stereotypical behaviour
Změněno: 3/5/2011 11:51, PhDr. Mgr. Zita Nováková, Ph.D.
V originále
Článek je součástí výstupu z výzkumného záměru. Zabývá se problémy žáků se zrakovým postižením v sociální interakci. Důraz je kladen na sociální kompetence žáků v souvislosti s poruchami chování, které plynou z těžkého zrakového postižení. Integrativní vzdělávání poskytuje přirozené prostředí, kde mohou být sociálněinterakční dovednosti žáků podporovány.
In English
The article is a part of a research plan output. It deals with the issue of students with visual impairments and their difficulties in social interaction. The social skills of these students in the context of emotional and behavioural problems are stressed. The integrative educaiton provides a natural environment for supporting social interaction skills of the students.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|