D 2009

Sociální interakce žáků se zrakovým postižením v kontextu integrativního vzdělávání

NOVÁKOVÁ, Zita

Basic information

Original name

Sociální interakce žáků se zrakovým postižením v kontextu integrativního vzdělávání

Name (in English)

Social Interaction of Students with Visual Impairments in Context of Integrative Education

Authors

NOVÁKOVÁ, Zita (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Vítková, M.; Vojtová, V. (eds.) Vzdělávání žáků se sociálním znevyhodněním: Education of Socially Diadvantaged Students, 8 pp. 2009

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/09:00043129

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-188-1

Keywords (in Czech)

sociální inkluze; integrativní vzdělávání; sociální kompetence; sociální interakce; žák se zrakovým postižením; poruchy chování a emocí; pervazivní vývojová porucha; stereotypní chování

Keywords in English

social inclusion; integrative education; social competence; social interaction; student with visual impairment; emotional and behavioural disorders; pervasive developmental disorder; stereotypical behaviour
Změněno: 3/5/2011 11:51, PhDr. Mgr. Zita Nováková, Ph.D.

Abstract

V originále

Článek je součástí výstupu z výzkumného záměru. Zabývá se problémy žáků se zrakovým postižením v sociální interakci. Důraz je kladen na sociální kompetence žáků v souvislosti s poruchami chování, které plynou z těžkého zrakového postižení. Integrativní vzdělávání poskytuje přirozené prostředí, kde mohou být sociálněinterakční dovednosti žáků podporovány.

In English

The article is a part of a research plan output. It deals with the issue of students with visual impairments and their difficulties in social interaction. The social skills of these students in the context of emotional and behavioural problems are stressed. The integrative educaiton provides a natural environment for supporting social interaction skills of the students.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education