NOVÁKOVÁ, Zita. Sociální interakce žáků se zrakovým postižením v kontextu integrativního vzdělávání (Social Interaction of Students with Visual Impairments in Context of Integrative Education). In Vítková, M.; Vojtová, V. (eds.) Vzdělávání žáků se sociálním znevyhodněním: Education of Socially Diadvantaged Students. 1st ed. Brno: Paido, 2009, 8 pp. ISBN 978-80-7315-188-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Sociální interakce žáků se zrakovým postižením v kontextu integrativního vzdělávání
Name (in English) Social Interaction of Students with Visual Impairments in Context of Integrative Education
Authors NOVÁKOVÁ, Zita (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Vítková, M.; Vojtová, V. (eds.) Vzdělávání žáků se sociálním znevyhodněním: Education of Socially Diadvantaged Students, 8 pp. 2009.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00043129
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-188-1
Keywords (in Czech) sociální inkluze; integrativní vzdělávání; sociální kompetence; sociální interakce; žák se zrakovým postižením; poruchy chování a emocí; pervazivní vývojová porucha; stereotypní chování
Keywords in English social inclusion; integrative education; social competence; social interaction; student with visual impairment; emotional and behavioural disorders; pervasive developmental disorder; stereotypical behaviour
Changed by Changed by: PhDr. Mgr. Zita Nováková, Ph.D., učo 18686. Changed: 3/5/2011 11:51.
Abstract
Článek je součástí výstupu z výzkumného záměru. Zabývá se problémy žáků se zrakovým postižením v sociální interakci. Důraz je kladen na sociální kompetence žáků v souvislosti s poruchami chování, které plynou z těžkého zrakového postižení. Integrativní vzdělávání poskytuje přirozené prostředí, kde mohou být sociálněinterakční dovednosti žáků podporovány.
Abstract (in English)
The article is a part of a research plan output. It deals with the issue of students with visual impairments and their difficulties in social interaction. The social skills of these students in the context of emotional and behavioural problems are stressed. The integrative educaiton provides a natural environment for supporting social interaction skills of the students.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 30/4/2024 22:34