Detailed Information on Publication Record
2009
Některé strategie ve vzdělávání žáků se zrakovým postižením a poruchami emocí a chování
NOVÁKOVÁ, ZitaBasic information
Original name
Některé strategie ve vzdělávání žáků se zrakovým postižením a poruchami emocí a chování
Name (in English)
Some Strategies in Educating Students with Visual Impairments and Emotional and Behaviour Problems
Authors
NOVÁKOVÁ, Zita (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III.: Education of Pupils with Special Educational Needs III. p. 181-192, 12 pp. plnění výzkumného záměru, 2009
Publisher
MU
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/09:00038139
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5032-7
Keywords (in Czech)
zrakové postižení; poruchy emocí a chování; autostimulační chování; sociální interakce; strategie pro žáky se zrakovým postižením a poruchou chování a emocí.
Keywords in English
visual impairment; emotional and behaviour problems; self-stimulatory behaviour; social interaction; strategies for students with visual impairments who exhibit emotional and behavioural problems
Změněno: 8/1/2010 16:30, PhDr. Mgr. Zita Nováková, Ph.D.
V originále
Článek je výstupem výzkumu prováděného v rámci výzkumného záměru. Zabývá se poruchami emocí a chování u žáků se zrakovým postižením. Popisuje strategie zaměřené na podporu žáka se zrakovým postižením a problémovým chováním ve třídě.
In English
The article is an output of a reasearch done within the research plan. It deals with the issue of students with visual impairments who also exhibit emtional and behaviour problems. The intervention strategies aimed at these students are presented.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|