NOVÁKOVÁ, Zita. Některé strategie ve vzdělávání žáků se zrakovým postižením a poruchami emocí a chování (Some Strategies in Educating Students with Visual Impairments and Emotional and Behaviour Problems). In Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III.: Education of Pupils with Special Educational Needs III. 1st ed. Brno: MU, 2009, p. 181-192. plnění výzkumného záměru. ISBN 978-80-210-5032-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Některé strategie ve vzdělávání žáků se zrakovým postižením a poruchami emocí a chování
Name (in English) Some Strategies in Educating Students with Visual Impairments and Emotional and Behaviour Problems
Authors NOVÁKOVÁ, Zita (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III.: Education of Pupils with Special Educational Needs III. p. 181-192, 12 pp. plnění výzkumného záměru, 2009.
Publisher MU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00038139
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5032-7
Keywords (in Czech) zrakové postižení; poruchy emocí a chování; autostimulační chování; sociální interakce; strategie pro žáky se zrakovým postižením a poruchou chování a emocí.
Keywords in English visual impairment; emotional and behaviour problems; self-stimulatory behaviour; social interaction; strategies for students with visual impairments who exhibit emotional and behavioural problems
Changed by Changed by: PhDr. Mgr. Zita Nováková, Ph.D., učo 18686. Changed: 8/1/2010 16:30.
Abstract
Článek je výstupem výzkumu prováděného v rámci výzkumného záměru. Zabývá se poruchami emocí a chování u žáků se zrakovým postižením. Popisuje strategie zaměřené na podporu žáka se zrakovým postižením a problémovým chováním ve třídě.
Abstract (in English)
The article is an output of a reasearch done within the research plan. It deals with the issue of students with visual impairments who also exhibit emtional and behaviour problems. The intervention strategies aimed at these students are presented.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 30/4/2024 19:55