KLENKOVÁ, Jiřina. Integrace žáků s narušenou komunikační schopností do logopedických tříd základních škol. (Integration of pupils with communication disorder in the logopedical classes of primary schools.). In BARTOŇOVÁ, Miroslava and Marie VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III. Education of Pupils with Special Educational Needs III. Brno: MU, 2009, 443 pp. speciální pedagogika. ISBN 978-80-210-5032-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Integrace žáků s narušenou komunikační schopností do logopedických tříd základních škol.
Name (in English) Integration of pupils with communication disorder in the logopedical classes of primary schools.
Authors KLENKOVÁ, Jiřina (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III. Education of Pupils with Special Educational Needs III. 443 pp. speciální pedagogika, 2009.
Publisher MU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00038141
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5032-7
Keywords in English primary school; communication ability disturbance; special pedagogue; special educational needs; integration; individual integration; group integration
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D., učo 1372. Changed: 18/1/2010 18:25.
Abstract
Ve stati je prezentován výzkum zaměřený na zajištění poradenství pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Hlavním cílem výzkumu je analýza současného stavu podpory integrovaných dětí s narušenou komunikační schopností v mateřských školách a žáků s narušenou komunikační schopností v základní škole.
Abstract (in English)
The research, which is presented in this article, focuses on the counselling resource for pupils with special educational needs. Aim of this research is to analyse contemporary conditions of support to integrated children with communicative disorder in the kindergarden and pupil with communicative disorder in the primary school.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 12/6/2024 01:43