STREJČKOVÁ, Dagmar. Mediální komunikace a potřeba rozvíjení mediální gramotnosti (The Media communication and the demand of media literacy developing). BOHEMICA OLOMUCENSIA 2 - PHILOLOGICA JUVENILIA. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2010, vol. 2, No 2, p. 220-228. ISSN 1803-876X.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Mediální komunikace a potřeba rozvíjení mediální gramotnosti
Name in Czech Mediální komunikace a potřeba rozvíjení mediální gramotnosti
Name (in English) The Media communication and the demand of media literacy developing
Authors STREJČKOVÁ, Dagmar (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition BOHEMICA OLOMUCENSIA 2 - PHILOLOGICA JUVENILIA, Olomouc, Univerzita Palackého v Olomouci, 2010, 1803-876X.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00058847
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) média; mediální komunikace; mediální gramotnost; mediální výchova; mediální texty; mediální publika; mediální produkce; Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání; kurikulární dokumenty; výzkum
Keywords in English media; media communication; media literacy; media education; media texts; media audiences; media production; The Framework Education Programme for Elementary Education; curriculum documents; research
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. JUDr. Dagmar Sochorová, Ph.D., učo 68811. Changed: 8/4/2013 23:22.
Abstract
Článek se zabývá aspekty mediální komunikace a potřebou rozvíjení mediální gramotnosti. Autorka definuje mediální komunikaci, mediální gramotnost a mediální výchovu a představuje výchozí konceptuální rámec pro mediální výchovu Eddiho Dicka. Pozornost je rovněž věnována výzkumu, který si klade za cíl zjištění vztahu koncepce a realizace mediální výchovy v České republice.
Abstract (in English)
The paper deals with the aspects of media communication and with the demand of media literacy developing. The author defines media communication, media literacy and media education and presents conceptual framework for media education of Eddie Dick. Attention will be given to the research which sets the target to find out the relation between conception and realization of the media education in the Czech Republic.
PrintDisplayed: 25/5/2024 04:50