BOČKOVÁ, Barbora and Jiřina KLENKOVÁ. Žák se specificky narušeným vývojem řeči v základní škole. (The Pupils with Specifically Impaired Language Development at Primary School.). In X. mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a V. mezinárodní dramaterapeutická konference. Olomouc: Univerzita Palackého, 2009, 15 pp. ISBN 978-80-903832-7-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Žák se specificky narušeným vývojem řeči v základní škole.
Name (in English) The Pupils with Specifically Impaired Language Development at Primary School.
Authors BOČKOVÁ, Barbora (203 Czech Republic) and Jiřina KLENKOVÁ (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Olomouc, X. mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a V. mezinárodní dramaterapeutická konference. 15 pp. 2009.
Publisher Univerzita Palackého
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00038144
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-903832-7-2
Keywords (in Czech) komunikace; komunikační kompetence; narušená komunikační schopnost; dysfázie; specifická narušení jazyka; poruchy centrálního auditivního zpracování signálu; děti s vývojovými poruchami řeči; logopedická intervence
Keywords in English communication; communication competences; impaired communication abilities; dysphasia; specific language impairment; central auditory processing disorders; children with developmental speech disorders; speech-language intervention
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D., učo 1372. Changed: 8/1/2010 17:34.
Abstract
Článek se zabývá výzkumem v oblasti specificky narušeného vývojem řeči u dětí a jejich vzděláváním v základní škole. Prezentuje současné poznatky o vývojové dysfázii. Je prezentován výzkum, který byl realizován na základních školách v Jihomoravském kraji v roce 2008 - 2009. Výzkumný tým si vytýčil několik cílů - analyzovat výskyt narušené komunikační schopnosti u s žáků a zjistit druh narušení komunikace. Dále byly analyzovány projevy v komunikačních schopnostech žáků, které se odrážejí ve vzdělávacím procesu.
Abstract (in English)
The article presents a research carried out in 1st to 5 th grades of primary schools in the South Moravian Region in the years 2008-2009. The research team formed several goals, to analyze the occurence of impaired communication abilities in pupils and to determine the category of impaired communication abilities. Furthermore, to analyze the manifestations in communication abilities of pupils, which are reflected in the educational process.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 11/6/2024 20:22