Detailed Information on Publication Record
2009
Symposium sociální pedagogiky na PdF MU 2
SOJÁK, PetrBasic information
Original name
Symposium sociální pedagogiky na PdF MU 2
Name in Czech
Symposium sociální pedagogiky na PdF MU 2
Name (in English)
The Symposium of the Departement of Social Education at the PdF MU 2
Authors
SOJÁK, Petr (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Brno, 154 pp. 2009
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/09:00038154
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-4945-1
Keywords in English
Social Pedagogy development of the Department of Social Pedagogy at the Faculty of Education MU (PdF MU); research activities of the Department of Social Pedagogy; members vision the concept of teaching specialization in full-time study graduate profile
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 7/10/2010 10:23, Mgr. Martina Dvořáková
V originále
Publikace byla vydána s cílem podpořit interní i externí spolupráci jednotlivých subjektů Katedry sociální pedagogiky PdF MU, ale i spolupráci se širší odbornou i laickou pedagogickou veřejností. Sociální pedagogika je dynamicky se rozvíjejícím vědním oborem, o jehož obsahu a koncepci širší pedagogická veřejnost mívá odlišné představy. Předložený text vymezuje dílčí linie vědecko-výzkumné a odborné činnosti členů katedry sociální pedagogiky PdF a vybraných studentů oboru Sociální pedagogika.
In English
This work was published on the occasion of the scientific seminar called Symposium of Social Pedagogy at the Faculty of Education PdF MU that was organized by the Department of Social Pedagogy. The main impetus behind the effort to publish this work was the idea to motivate and support both, internal and external cooperation across the subjects at the Department of Social Pedagogy, the PdF MU, as well as to encourage cooperation with wider professional and general public. As a scientific subject field, social pedagogy currently undergoes dynamic development, while the understanding of its conception and content differs in the professional circles. The work in question then serves as orientation outline of the activities performed in the seminar by the department members. The reader gets the opportunity to take a look behind the scenes of a relatively new department at the PdF MU. The work does not provide a detailed analysis of the departments activities, though.