DVOŘÁK, Ladislav, Tomáš MILÉŘ, Petr NOVÁK and Ivana VACULOVÁ. Educational video from the textile sector as a resource for teaching physics. In Moderní trendy v přípravě učitelů 4. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2009, p. 91-93. ISBN 978-80-210-5022-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Educational video from the textile sector as a resource for teaching physics
Name in Czech Výukový videopořad z textilního odvětví jako prostředek pro fyzikální vzdělávání
Authors DVOŘÁK, Ladislav (203 Czech Republic), Tomáš MILÉŘ (203 Czech Republic), Petr NOVÁK (203 Czech Republic, guarantor) and Ivana VACULOVÁ (203 Czech Republic).
Edition Plzeň, Moderní trendy v přípravě učitelů 4, p. 91-93, 3 pp. 2009.
Publisher Západočeská univerzita v Plzni
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00038164
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5022-8
Keywords in English textile industries education lesson plans experiments experimental kits teaching physics
Changed by Changed by: Mgr. Petr Novák, Ph.D., učo 55583. Changed: 8/1/2010 21:16.
Abstract
The paper presents one of the outputs of the research project dealing with development and verification of the complex methodology of motivating students for science and technology education. The set of videos is designed to complement experimentation with textile materials in teaching science and technology at primary schools. Research investigations have been verified by the utility on a sample of more than 100 primary school pupils.
Abstract (in Czech)
Tento článek představuje jeden z výstupů výzkumného projektu zabývajícího se vývojem a ověřováním komplexní metodiky a motivací studentů pro vědu a technologie vzdělávání. Soubor videí je navržen tak, aby doplňovaly experimentování s textilními materiály ve výuce vědy a techniky na základních školách. Výzkumným šetřením byla přínosnost ověřena na vzorku více než 100 žáků ZŠ.
Links
2E08026, research and development projectName: Vývoj a pilotní odzkoušení metodiky pro vytváření a používání didaktických prostředků propagujících technické disciplíny a výzkum ve výuce na základních školách
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR
PrintDisplayed: 8/6/2024 14:15