Detailed Information on Publication Record
2009
Inclusive Education as a Factor of Socialization of the Socially Disadvantaged Pupils in the Czech Perspective
NĚMEC, Jiří and Věra VOJTOVÁBasic information
Original name
Inclusive Education as a Factor of Socialization of the Socially Disadvantaged Pupils in the Czech Perspective
Name in Czech
Inkluzivní vzdělávání jako faktor socializace sociálně znevýhodněných žáků v české perspektivě
Authors
NĚMEC, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Věra VOJTOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Education of Socially Disadvantaged Pupils Across Europe, p. 15–28, 14 pp. Pd, 2009
Publisher
MUNI Press
Other information
Language
English
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/09:00038185
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5106-5
Keywords (in Czech)
socializace; sociálně znevýhodnění žáci; integrace; segregace; žáci imograntů; edukace
Keywords in English
inclusive education; socialization; social disadvantages; school drop out; institutional care; segregated care; immigrant pupils; potentiality
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 19/7/2013 09:27, Dana Nesnídalová
V originále
The main aspects of inclusive education will be introduced in the first chapter of the book. Individualization and differentiation in schools form the paths for a quality life in the adulthood. They create a positive school climate and prevent the pupils from dropping out from the mainstream schools. We introduce these concepts from the curricular and systemic points of view. The article presents the research MSM0021622443.
In Czech
V úvodní kapitole monografie se zabýváme základními atributy vzdělávání v kontextu inkluzivních přístupů ve školním prostředí. Individualizace výuky a diferenciace ve školním prostředí předznamenává plynulou socializaci a otevírá prostor kvality života v dospělosti. Přináší pozitivní klima do školních tříd a zamezuje vylučování žáků ze škol hlavního proudu vzdělávání. Představíme dané koncepty ve vztahu ke skupině žáků se sociálním znevýhodněním v kurikulárním i systémovém prostředí české školy.Výzkum číslo MSM0021622443.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|