C 2009

Inclusive Education as a Factor of Socialization of the Socially Disadvantaged Pupils in the Czech Perspective

NĚMEC, Jiří and Věra VOJTOVÁ

Basic information

Original name

Inclusive Education as a Factor of Socialization of the Socially Disadvantaged Pupils in the Czech Perspective

Name in Czech

Inkluzivní vzdělávání jako faktor socializace sociálně znevýhodněných žáků v české perspektivě

Authors

NĚMEC, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Věra VOJTOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Education of Socially Disadvantaged Pupils Across Europe, p. 15–28, 14 pp. Pd, 2009

Publisher

MUNI Press

Other information

Language

English

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/09:00038185

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5106-5

Keywords (in Czech)

socializace; sociálně znevýhodnění žáci; integrace; segregace; žáci imograntů; edukace

Keywords in English

inclusive education; socialization; social disadvantages; school drop out; institutional care; segregated care; immigrant pupils; potentiality

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 19/7/2013 09:27, Dana Nesnídalová

Abstract

V originále

The main aspects of inclusive education will be introduced in the first chapter of the book. Individualization and differentiation in schools form the paths for a quality life in the adulthood. They create a positive school climate and prevent the pupils from dropping out from the mainstream schools. We introduce these concepts from the curricular and systemic points of view. The article presents the research MSM0021622443.

In Czech

V úvodní kapitole monografie se zabýváme základními atributy vzdělávání v kontextu inkluzivních přístupů ve školním prostředí. Individualizace výuky a diferenciace ve školním prostředí předznamenává plynulou socializaci a otevírá prostor kvality života v dospělosti. Přináší pozitivní klima do školních tříd a zamezuje vylučování žáků ze škol hlavního proudu vzdělávání. Představíme dané koncepty ve vztahu ke skupině žáků se sociálním znevýhodněním v kurikulárním i systémovém prostředí české školy.Výzkum číslo MSM0021622443.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education