NĚMEC, Jiří and Věra VOJTOVÁ. Inclusive Education as a Factor of Socialization of the Socially Disadvantaged Pupils in the Czech Perspective. In Marie VÍTKOVÁ, Věra VOJTOVÁ et al. Education of Socially Disadvantaged Pupils Across Europe. 1st ed. Brno: MUNI Press, 2009, p. 15–28. Pd. ISBN 978-80-210-5106-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Inclusive Education as a Factor of Socialization of the Socially Disadvantaged Pupils in the Czech Perspective
Name in Czech Inkluzivní vzdělávání jako faktor socializace sociálně znevýhodněných žáků v české perspektivě
Authors NĚMEC, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Věra VOJTOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Education of Socially Disadvantaged Pupils Across Europe, p. 15–28, 14 pp. Pd, 2009.
Publisher MUNI Press
Other information
Original language English
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00038185
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5106-5
Keywords (in Czech) socializace; sociálně znevýhodnění žáci; integrace; segregace; žáci imograntů; edukace
Keywords in English inclusive education; socialization; social disadvantages; school drop out; institutional care; segregated care; immigrant pupils; potentiality
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 19/7/2013 09:27.
Abstract
The main aspects of inclusive education will be introduced in the first chapter of the book. Individualization and differentiation in schools form the paths for a quality life in the adulthood. They create a positive school climate and prevent the pupils from dropping out from the mainstream schools. We introduce these concepts from the curricular and systemic points of view. The article presents the research MSM0021622443.
Abstract (in Czech)
V úvodní kapitole monografie se zabýváme základními atributy vzdělávání v kontextu inkluzivních přístupů ve školním prostředí. Individualizace výuky a diferenciace ve školním prostředí předznamenává plynulou socializaci a otevírá prostor kvality života v dospělosti. Přináší pozitivní klima do školních tříd a zamezuje vylučování žáků ze škol hlavního proudu vzdělávání. Představíme dané koncepty ve vztahu ke skupině žáků se sociálním znevýhodněním v kurikulárním i systémovém prostředí české školy.Výzkum číslo MSM0021622443.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 12/6/2024 01:58