BLAŽKOVÁ, Růžena a Lenka ŠIROKÁ. Vliv dyskalkulie na profesní orientaci žáka. In VÍTKOVÁ, Marie a Věra VOJTOVÁ. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. první. Brno: MU, 2009, 11 s. ISBN 978-80-7315-188-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vliv dyskalkulie na profesní orientaci žáka
Název česky Vliv dyskalkulie na profesní orientaci žáka
Název anglicky Influence of dyscalculia on student´s professional orientation
Autoři BLAŽKOVÁ, Růžena (203 Česká republika) a Lenka ŠIROKÁ (203 Česká republika, garant).
Vydání první. Brno, Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 11 s. 2009.
Nakladatel MU
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00038186
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-188-1
Klíčová slova česky vývojová dyskalkulie; matematické schopnosti; případová studie; profesní orientace
Klíčová slova anglicky developmental dyscalculia; mathematical abilities; case study; professional orientation
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Lenka Pavlíčková, Ph.D., učo 104296. Změněno: 3. 2. 2010 12:26.
Anotace
Článek se zaměřuje na zvláštnosti profesní orientace žáka se specifickou vývojovou poruchou matematických schopností. Jsou zde uvedena důležitá fakta týkající se pojmu vývojové dyskalkulie, její příznaky a možný vliv na budoucí povolání. Hlavní tématem článku je konkrétní případ žáka s dyskalkulií. Tato část se zabývá vývojem jeho matematických potíží v průběhu školní docházky a názorem na profesní orientaci.
Anotace anglicky
This article is focused on the specificity of professional orientation of pupils with specific developmental disability of mathematical abilities. There is also the mention of important facts relating to the concept of developmental dyscalculia, its symptoms and its possible influence on future career. The main theme of the article is a concrete case of dyscalculics student. This section deals with development of mathematical problems in the school and views on professional orientation.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 23:16