Sociální kompetence jako faktor zmírnění znevýhodnění v životě osob s postižením
HAMADOVÁ, Petra. Sociální kompetence jako faktor zmírnění znevýhodnění v životě osob s postižením (Social Competences as a Factor of Disadvantage Minimalisation in Life of People with visual Impairment). 2009. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Sociální kompetence jako faktor zmírnění znevýhodnění v životě osob s postižením |
Name in Czech | Sociální kompetence jako faktor zmírnění znevýhodnění v životě osob s postižením |
Name (in English) | Social Competences as a Factor of Disadvantage Minimalisation in Life of People with visual Impairment |
Authors | HAMADOVÁ, Petra. |
Edition | 2009. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Presentations at conferences |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Organization unit | Faculty of Education |
Keywords (in Czech) | zrakové postižení; znevýhodnění; sociální kompetence |
Keywords in English | visual impairment; disadvantage; social competences |
Changed by | Changed by: PhDr. Petra Röderová, Ph.D., učo 11726. Changed: 9/1/2010 19:32. |
Abstract |
---|
Příspěvek se zaměřuje na aspekty zrakového postižení, které znevýhodňuje člověka v každodenním životě a tím se stává determinantou kvality života. Znevýhodnění můžeme kompenzovat vytvořením kompetencí a strategií, které jedince v daných situacích posílí. V prezentaci byly představeny metody a přístupy ve výuce žáků se zrakovým postižením, které byly analyzovány v rámci fakultního projektu MUNI/41/008/2009. |
Abstract (in English) |
---|
The article is concentrated on aspects of visual impairment, which disadvantages people in everyday life and it is a determinant of quality of life. Disadvantage may be compensated in supporting competencies and strategies, that may strengthen a person in particular situations. There were methods presented, which are used in education of visually impaired. These methods were analysed in the faculty project MUNI/41/008/2009. |
Links | |
---|---|
MSM0021622443, plan (intention) | Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání |
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education |
PrintDisplayed: 29/9/2024 03:16