DVOŘÁK, Ladislav. GPS ve výuce na ZŠ (GPS in teaching at primary schools). In Veletrh nápadů učitelů fyziky 14. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2009, p. 70-76. ISBN 978-80-210-5022-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name GPS ve výuce na ZŠ
Name in Czech GPS ve výuce na ZŠ
Name (in English) GPS in teaching at primary schools
Authors DVOŘÁK, Ladislav.
Edition 1. vyd. Brno, Veletrh nápadů učitelů fyziky 14, p. 70-76, 7 pp. 2009.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5022-8
Keywords (in Czech) Přírodní vědy; základní škola; GPS
Keywords in English Sciences; basic school; GPS
Changed by Changed by: Mgr. Ladislav Dvořák, učo 29679. Changed: 9/1/2010 19:55.
Abstract
GPS navigace se na naší škole staly součástí výuky v rámci předmětu Informační a komunikační technologie. V tomto předmětu se ovšem řeší pouze jejich využití. Princip a funkce GPS probíráme částečně v hodinách fyziky, částečně v hodinách ICT. Článek představí některé z možností využití GPS přijímače při výuce na ZŠ.
Abstract (in English)
GPS navigation at our school become part of teaching the subject Information and communication technologies. In this course, however, only addresses their use. Principle and function of GPS we discuss some lessons in physics, partly in ICT lessons. Article presents some of the uses of GPS receivers in teaching at primary school.
PrintDisplayed: 7/6/2024 20:09