k 2009

Videostudie procesu osvojování dovedností a její následné využití pro přípravu budoucích učitelů fyziky

VACULOVÁ, Ivana and Milan KUBIATKO

Basic information

Original name

Videostudie procesu osvojování dovedností a její následné využití pro přípravu budoucích učitelů fyziky

Name (in English)

Videostudy of the process of the skill acquirement and its application for the preparation of physics future teachers

Authors

VACULOVÁ, Ivana and Milan KUBIATKO

Edition

2009

Other information

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

dovednosti; elektronické učební prostředí; osvojování dovedností; učební úlohy; vídeostudie

Keywords in English

skills; electronic learning environment; skills acquirement; learning tasks; videostudy
Změněno: 21/3/2013 10:23, Mgr. Ivana Medková, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek poukazuje na hlavní výsledky videostudie procesu osvojování dovedností ve výuce fyziky na ZŠ. Na základě těchto výsledků dále vymezuje několik problémových oblastí, které se staly podkladem pro tvorbu elektronického učebního prostředí pro budoucí učitele fyziky. Následně pak předkládá stručný popis tvorby učebního prostředí a ukázky několika úloh vztahujících se k vybraným videosekvencím.

In English

This contribution is focused on the main results of skills acquirement process with the assistance of videostudy in the teaching process of physics on the elementary schools. Some problematic fields are defined on the basis of the results. These problematic fields were the source of electronic learning environment for the physics pre-service teachers. In the next part of contribution, there is a brief description of the learning environment creation and some examples of tasks, which connected with selected videosequences.