Detailed Information on Publication Record
2009
Videostudie procesu osvojování dovedností a její následné využití pro přípravu budoucích učitelů fyziky
VACULOVÁ, Ivana and Milan KUBIATKOBasic information
Original name
Videostudie procesu osvojování dovedností a její následné využití pro přípravu budoucích učitelů fyziky
Name (in English)
Videostudy of the process of the skill acquirement and its application for the preparation of physics future teachers
Authors
VACULOVÁ, Ivana and Milan KUBIATKO
Edition
2009
Other information
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
dovednosti; elektronické učební prostředí; osvojování dovedností; učební úlohy; vídeostudie
Keywords in English
skills; electronic learning environment; skills acquirement; learning tasks; videostudy
Změněno: 21/3/2013 10:23, Mgr. Ivana Medková, Ph.D.
V originále
Příspěvek poukazuje na hlavní výsledky videostudie procesu osvojování dovedností ve výuce fyziky na ZŠ. Na základě těchto výsledků dále vymezuje několik problémových oblastí, které se staly podkladem pro tvorbu elektronického učebního prostředí pro budoucí učitele fyziky. Následně pak předkládá stručný popis tvorby učebního prostředí a ukázky několika úloh vztahujících se k vybraným videosekvencím.
In English
This contribution is focused on the main results of skills acquirement process with the assistance of videostudy in the teaching process of physics on the elementary schools. Some problematic fields are defined on the basis of the results. These problematic fields were the source of electronic learning environment for the physics pre-service teachers. In the next part of contribution, there is a brief description of the learning environment creation and some examples of tasks, which connected with selected videosequences.