D 2009

Role pedagogických asistentů v edukaci sociálně znevýhodněných žáků

NĚMEC, Jiří

Basic information

Original name

Role pedagogických asistentů v edukaci sociálně znevýhodněných žáků

Name in Czech

Role pedagogických asistentů v edukaci sociálně znevýhodněných žáků

Name (in English)

The role of teachers assistants in the education of socially handicapped pupils

Authors

NĚMEC, Jiří (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Brno, Franiok, P.; Knotová, D. Učitel a žák v současné škole, p. 383-393, 11 pp. 2009

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/09:00038228

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-4752-5

Keywords (in Czech)

inkluzivní vzdělávání; socializace; sociální znevýhodnění; vylučování ze vzdělávání; žáci

Keywords in English

inclusive education; socialization; social disadvantages; school drop out; institutional care; segregated care

Tags

Reviewed
Změněno: 10/1/2010 13:36, doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.

Abstract

V originále

Studie prezentuje význam romských pedagogických asistentů na základních školách na základě kvalitativní sondy a s využitím ohniskových skupin asistentů.

In English

The study presents the importance of Romany teachers assistants at primary schools. The study is based on a quality probe using the focus groups of the assistants.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education