Detailed Information on Publication Record
2009
Role pedagogických asistentů v edukaci sociálně znevýhodněných žáků
NĚMEC, JiříBasic information
Original name
Role pedagogických asistentů v edukaci sociálně znevýhodněných žáků
Name in Czech
Role pedagogických asistentů v edukaci sociálně znevýhodněných žáků
Name (in English)
The role of teachers assistants in the education of socially handicapped pupils
Authors
NĚMEC, Jiří (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Brno, Franiok, P.; Knotová, D. Učitel a žák v současné škole, p. 383-393, 11 pp. 2009
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/09:00038228
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-4752-5
Keywords (in Czech)
inkluzivní vzdělávání; socializace; sociální znevýhodnění; vylučování ze vzdělávání; žáci
Keywords in English
inclusive education; socialization; social disadvantages; school drop out; institutional care; segregated care
Tags
Reviewed
Změněno: 10/1/2010 13:36, doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
V originále
Studie prezentuje význam romských pedagogických asistentů na základních školách na základě kvalitativní sondy a s využitím ohniskových skupin asistentů.
In English
The study presents the importance of Romany teachers assistants at primary schools. The study is based on a quality probe using the focus groups of the assistants.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|