PROCHÁZKOVÁ, Lucie. Podpora žáků s postižením při přechodu ze školy do světa práce (Support of Pupils with Disabilities in the Transition from School to Work). In BARTOŇOVÁ, Miroslava and Marie VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III. Education of Pupils with Special Educational Needs III. 1st ed. Brno: MU, 2009, p. 393-401. Speciální pedagogika. ISBN 978-80-210-5032-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Podpora žáků s postižením při přechodu ze školy do světa práce
Name (in English) Support of Pupils with Disabilities in the Transition from School to Work
Authors PROCHÁZKOVÁ, Lucie (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III. Education of Pupils with Special Educational Needs III. p. 393-401, 9 pp. Speciální pedagogika, 2009.
Publisher MU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00038235
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5032-7
Keywords (in Czech) žák s postižením; základní vzdělávání; profesní orientace; povolání; svět práce; podpora; integrace na trh práce
Keywords in English pupil with disability; elementary education; vocational orientation; occupation; world of work; support; integration into the job market
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Lucie Procházková, Ph.D., učo 20097. Changed: 18/1/2010 10:59.
Abstract
Tento článek pojednává o profesní orientaci a volbě povolání žáků s postižením, což představuje pro každého žáka obtížný úkol. Dále článek pojednává o překážkách a podpoře při vstupu na trh práce. Článek pochází z výsledků výzkumu.
Abstract (in English)
This paper deals with the vocational orientation and the choice of vocation of pupils with disabilities which constitutes a difficult task for them. This paper also deals with obstacles and support durig the entering the job market. The article comes from the results of a research.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 26/4/2024 15:57