ŠKARABELOVÁ, Simona. Marketing vztahů municipalit v České republice, na Slovensku a v Polsku (Relationship Marketing in Third-level Townships in the Czech Republic, in Slovakia and in Poland). In Veřejná ekonomika a správa 2009: Aktuální problémy veřejné ekonomiky a veřejné správy. 1. vydání. Ostrava: VŠB-TUO, Ekonomická fakulta, 2009, 6 pp. ISBN 978-80-248-2103-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Marketing vztahů municipalit v České republice, na Slovensku a v Polsku
Name (in English) Relationship Marketing in Third-level Townships in the Czech Republic, in Slovakia and in Poland
Authors ŠKARABELOVÁ, Simona.
Edition 1. vydání. Ostrava, Veřejná ekonomika a správa 2009: Aktuální problémy veřejné ekonomiky a veřejné správy. 6 pp. 2009.
Publisher VŠB-TUO, Ekonomická fakulta
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-80-248-2103-0
Keywords (in Czech) relationship marketing; obecní úřad; metody a nástroje navazování a budování vztahů; hodnocení kvality a důležitosti vztahů; existence konfliktů a bariér ve vztazích; iniciace vztahů a aktivita v již vzniklých vztazích
Keywords in English relationship marketing; municipality; methods and instruments of continuation and building-up; utility and usefulness evaluation of relationships; existing conflicts and barriers in relationships; initiation relationship and activity in incurred relationship
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Ing. Lenka Matějová, Ph.D., učo 175001. Changed: 23/3/2010 14:56.
Abstract
V současné době se ve veřejné správě stále častěji využívají metody a nástroje, které jsou obvyklé v soukromé sféře. Tento trend existuje nejen v České republice, ale i v okolních státech. Pro zmapování situace v oblasti tzv. relationship marketingu, tj. marketingu vztahů, byl proveden mezinárodní srovnávací výzkum věnovaný marketingu vztahů obecních úřadů a malých a středních podniků zemí České republiky, Slovenské republiky a Polska. (Výzkum iniciovala Ekonomická univerzita Katovice, dále se na něm podílela Univerzita Mateja Bela v Banské Bystrici, Fakulta podnikatelská Vysokého učení technického v Brně a Ekonomicko-správní fakulta Masarykovy univerzity). Příspěvek obsahuje syntézu poznatků a závěrů těch výsledků výzkumu, které se zaměřují na rozdílnost mezi sledovanými zeměmi v iniciování a budování vztahů, vč. nástrojů používaných k udržení těchto vztahů.
Abstract (in English)
Currently there is being more frequently introduced using of some methods and instruments taken from private sphere into the public administration. This tendency exists in neighbouring states, not only in the Czech Republic. It has been carried out the International comparative research presented relationship marketing of municipalities and small and intermediate enterprises in the Czech Republic, the Slovak Republic and in Poland in order to chart the situation. (The research was initiated by Economic University Katowice, further University Of Matej Bel in Banska Bystrice, The Business Faculty of High technical learning in Brno and Economic-administrative faculty of Masaryk University were concerned with.) This article consists piece of knowledge synthesis segment of this research, investigative the municipalities relationship marketing in the area of Initiation and maintenance of relationships, tools used for establishing and maintaining relationships with particular types of subjects.
PrintDisplayed: 4/5/2024 05:59