GRENAROVÁ, Renée. Problematika počáteční výuky ruskému jazyku u žáků s narušenou komunikační schopností, výsledky výzkumu (The initial stage of teaching russian in classes with pupils with communication ability disturbance, research results). In Klenková, J. at al. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Education of pupils with impaired communication ability. 1st ed. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2008, p. 197-210. Pd-27/08-02/58. ISBN 978-80-210-4708-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Problematika počáteční výuky ruskému jazyku u žáků s narušenou komunikační schopností, výsledky výzkumu
Name in Czech Problematika počáteční výuky ruskému jazyku u žáků s narušenou komunikační schopností, výsledky výzkumu
Name (in English) The initial stage of teaching russian in classes with pupils with communication ability disturbance, research results
Authors GRENAROVÁ, Renée.
Edition 1. vyd. Brno, Klenková, J. at al. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Education of pupils with impaired communication ability, p. 197-210, 14 pp. Pd-27/08-02/58, 2008.
Publisher Pedagogická fakulta MU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-4708-2
Keywords (in Czech) cizojazyčná výuka; narušená komunikační schopnost; Rámcový vzdělávací program základního vzdělávání; školní vzdělávací program; komunikační kompetence; metody; výzkum
Keywords in English teaching foreign language; communication ability disturbance; Framework Educational Programme for Primary Education; school educational programme; communication competences; methods; research
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D., učo 2079. Changed: 1/2/2010 21:46.
Abstract
Stať prezentuje výsledky výzkumu Vyučování ruštině u žáků s narušenou komunikační schopností na 2. stupni základní školy. Věnuje se obtížím v počáteční etapě výuky ruskému jazyku. Studie sleduje specifické zvláštnosti této významné etapy, zdůrazňuje komunikativní přístup v rámci osvojování specifik zvukového systému ruštiny.
Abstract (in English)
The artikle represents research results on Teaching Russian of pupils with communication competency disturbance at primary school. The paper focuses the initial stage of teaching Russian. This study points out the specificity of important stage, emphasizes the necessity of the communicative approach in teaching the peculiarities of the Russian sound systém.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 9/6/2024 07:18