W 2009

Edukace žáků v multikulturní třídě

GULOVÁ, Lenka

Basic information

Original name

Edukace žáků v multikulturní třídě

Name in Czech

Edukace žáků v multikulturní třídě

Name (in English)

Education of pupils in multicultural class

Authors

Edition

2009

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Uspořádání workshopu

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords in English

sociálně znevýhodněný žák asistent pedagoga pedagogičtí pracovníci pedagogické strategie integrace rodinné prostředí
Změněno: 10/1/2010 18:36, Mgr. Lenka Gulová, Ph.D.

Abstract

V originále

Cílem bylo prezentovat problematiku tříd s vyšším počtem romských žáků, výzkumná zjištění z prostředí multikulturní třídy (specifika didaktických, metodických a výchovných aspektů při práci s dětmi z odlišných sociokluturních rodin, menšin, azylantů) a diskutovat doporučení pro pedagogickou praxi a předkládat strategie integrace sociálně znevýhodněných skupin.

In English

The aim was to present the problematics of classes with higher number of roma pupils, the research findings from the enviroment of multicultural class (specifics of educational, methodical and didactic aspects when working with children from different sococultural families, minoroties, asylants) and discuss the recomandations for pedagogic practise and set out strategies for integration of social disadvantaged goups.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education