GULOVÁ, Lenka. Edukace žáků v multikulturní třídě (Education of pupils in multicultural class). 2009.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Edukace žáků v multikulturní třídě
Name in Czech Edukace žáků v multikulturní třídě
Name (in English) Education of pupils in multicultural class
Authors GULOVÁ, Lenka.
Edition 2009.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Organization of a workshop
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords in English sociálně znevýhodněný žák asistent pedagoga pedagogičtí pracovníci pedagogické strategie integrace rodinné prostředí
Changed by Changed by: Mgr. Lenka Gulová, Ph.D., učo 5686. Changed: 10/1/2010 18:36.
Abstract
Cílem bylo prezentovat problematiku tříd s vyšším počtem romských žáků, výzkumná zjištění z prostředí multikulturní třídy (specifika didaktických, metodických a výchovných aspektů při práci s dětmi z odlišných sociokluturních rodin, menšin, azylantů) a diskutovat doporučení pro pedagogickou praxi a předkládat strategie integrace sociálně znevýhodněných skupin.
Abstract (in English)
The aim was to present the problematics of classes with higher number of roma pupils, the research findings from the enviroment of multicultural class (specifics of educational, methodical and didactic aspects when working with children from different sococultural families, minoroties, asylants) and discuss the recomandations for pedagogic practise and set out strategies for integration of social disadvantaged goups.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 10/7/2024 14:00