GULOVÁ, Lenka. Edukace žáků v multikulturní třídě (Education of pupils in multicultural class). 2009. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Edukace žáků v multikulturní třídě |
Name in Czech | Edukace žáků v multikulturní třídě |
Name (in English) | Education of pupils in multicultural class |
Authors | GULOVÁ, Lenka. |
Edition | 2009. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Organization of a workshop |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Organization unit | Faculty of Education |
Keywords in English | sociálně znevýhodněný žák asistent pedagoga pedagogičtí pracovníci pedagogické strategie integrace rodinné prostředí |
Changed by | Changed by: Mgr. Lenka Gulová, Ph.D., učo 5686. Changed: 10/1/2010 18:36. |
Abstract |
---|
Cílem bylo prezentovat problematiku tříd s vyšším počtem romských žáků, výzkumná zjištění z prostředí multikulturní třídy (specifika didaktických, metodických a výchovných aspektů při práci s dětmi z odlišných sociokluturních rodin, menšin, azylantů) a diskutovat doporučení pro pedagogickou praxi a předkládat strategie integrace sociálně znevýhodněných skupin. |
Abstract (in English) |
---|
The aim was to present the problematics of classes with higher number of roma pupils, the research findings from the enviroment of multicultural class (specifics of educational, methodical and didactic aspects when working with children from different sococultural families, minoroties, asylants) and discuss the recomandations for pedagogic practise and set out strategies for integration of social disadvantaged goups. |
Links | |
---|---|
MSM0021622443, plan (intention) | Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání |
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education |
PrintDisplayed: 10/7/2024 14:00