Detailed Information on Publication Record
2009
Zkušenostní učení a celoživotní vzdělávání. Dynamický model zkušenostního učení
JEDLIČKOVÁ, Helena and Iva FRÝZOVÁBasic information
Original name
Zkušenostní učení a celoživotní vzdělávání. Dynamický model zkušenostního učení
Name in Czech
Zkušenostní učení a celoživotní vzdělávání. Dynamický model zkušenostního učení
Name (in English)
Experiential Learning and Lifelong Learning. Dynamical Model of Learning by Doing
Authors
JEDLIČKOVÁ, Helena (203 Czech Republic, guarantor) and Iva FRÝZOVÁ (203 Czech Republic)
Ed.Sandanusová,Anna, Matejovičová, Barbora.
Ed.Sandanusová,Anna, Matejovičová, Barbora.
Edition
1. vyd. Brno, NEW TRENDS IN THE DIDACTIC TRAINING OF TEACHERS NOVÉ TRENDY V DIDAKTICKÉ PŘÍPRAVĚ UČITELŮ, p. 5-11, 7 pp. EDUCO, No.8, 2009
Publisher
Zemědělská univerzita. Institut vzdělávání a poradentství.Univerzita Karlova Praha.Univerzita Konstantina Filosofa Nitra.Tribun EU, s. r. o.Brno.
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/09:00038261
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7399-887-5
Keywords (in Czech)
Zkušenostní učení.Celoživotní vzdělávání.Dynamický model zkušenostního učení.Kritické myšlení.Akční výzkum. Biologie pro život a zdraví.
Keywords in English
Experiential Learning.Lifelong Learning.Dynamical Model of Learning by Doing. Critical thinking.Action research.Biology for Life and Health.
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 10/1/2010 22:23, Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
V originále
Ukazuje se, že profesionalita učitele se musí opírat o řadu kompetencí, kromě oborové odbornosti zejména o schopnost reflexe, kritického myšlení a akční výzkum. Případová studie prezentuje část výzkumu, zabývající se implementací zkušenostního učení v celoživotním vzdělávání, jako základu znalostní báze učitelů k integrované přírodovědné výuce. Výzkum je zaměřen na vzdělávání pro udržitelný rozvoj a zdraví v České republice a ve Slovinsku v kontextu změn vzdělávání v Evropě. Kompetence jsou rozvíjeny aktivním učením a spoluprací prostřednictvím aktivizujících metod při realizaci integrované výuky a za použití e-learningu. Psychodidaktický model výuky na principu situačního učení, reflexe a akčního výzkumu, byl nazván Dynamický model zkušenostního učení a je součástí celoživotního vzdělávání v projektu Biologie pro život a zdraví učitelů biologie a přírodopisu, učitelů 1. stupně ZŠ a mateřských škol. Je realizován na Katedře biologie Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně (ČR).
In English
It is proving, that professionality of a teacher must be based on range of competences, especially on the skill of reflection, critical thinking and Action research. The article presents research conclusions about the implementation of the Learning by doing and Kknowledge base of teaching into the biology course for Lifelong Learning. The essence of the joint programe is the research concerning the education for sustainable development and Health in Czech Republic and Slovenia, as a preparation for both countries EU membership. Dynamical Model of Learning by Doing of programe Biology for Life and Health has been launched at the biological department of the Faculty of Education of Masaryk University, Brno, Czech Republic.
Links
MSM0021620862, plan (intention) |
|