C 2009

Zkušenostní učení a celoživotní vzdělávání. Dynamický model zkušenostního učení

JEDLIČKOVÁ, Helena and Iva FRÝZOVÁ

Basic information

Original name

Zkušenostní učení a celoživotní vzdělávání. Dynamický model zkušenostního učení

Name in Czech

Zkušenostní učení a celoživotní vzdělávání. Dynamický model zkušenostního učení

Name (in English)

Experiential Learning and Lifelong Learning. Dynamical Model of Learning by Doing

Authors

JEDLIČKOVÁ, Helena (203 Czech Republic, guarantor) and Iva FRÝZOVÁ (203 Czech Republic)
Ed.Sandanusová,Anna, Matejovičová, Barbora.

Edition

1. vyd. Brno, NEW TRENDS IN THE DIDACTIC TRAINING OF TEACHERS NOVÉ TRENDY V DIDAKTICKÉ PŘÍPRAVĚ UČITELŮ, p. 5-11, 7 pp. EDUCO, No.8, 2009

Publisher

Zemědělská univerzita. Institut vzdělávání a poradentství.Univerzita Karlova Praha.Univerzita Konstantina Filosofa Nitra.Tribun EU, s. r. o.Brno.

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/09:00038261

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7399-887-5

Keywords (in Czech)

Zkušenostní učení.Celoživotní vzdělávání.Dynamický model zkušenostního učení.Kritické myšlení.Akční výzkum. Biologie pro život a zdraví.

Keywords in English

Experiential Learning.Lifelong Learning.Dynamical Model of Learning by Doing. Critical thinking.Action research.Biology for Life and Health.

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 10/1/2010 22:23, Ing. Helena Jedličková, Ph.D.

Abstract

V originále

Ukazuje se, že profesionalita učitele se musí opírat o řadu kompetencí, kromě oborové odbornosti zejména o schopnost reflexe, kritického myšlení a akční výzkum. Případová studie prezentuje část výzkumu, zabývající se implementací zkušenostního učení v celoživotním vzdělávání, jako základu znalostní báze učitelů k integrované přírodovědné výuce. Výzkum je zaměřen na vzdělávání pro udržitelný rozvoj a zdraví v České republice a ve Slovinsku v kontextu změn vzdělávání v Evropě. Kompetence jsou rozvíjeny aktivním učením a spoluprací prostřednictvím aktivizujících metod při realizaci integrované výuky a za použití e-learningu. Psychodidaktický model výuky na principu situačního učení, reflexe a akčního výzkumu, byl nazván Dynamický model zkušenostního učení a je součástí celoživotního vzdělávání v projektu Biologie pro život a zdraví učitelů biologie a přírodopisu, učitelů 1. stupně ZŠ a mateřských škol. Je realizován na Katedře biologie Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně (ČR).

In English

It is proving, that professionality of a teacher must be based on range of competences, especially on the skill of reflection, critical thinking and Action research. The article presents research conclusions about the implementation of the Learning by doing and Kknowledge base of teaching into the biology course for Lifelong Learning. The essence of the joint programe is the research concerning the education for sustainable development and Health in Czech Republic and Slovenia, as a preparation for both countries EU membership. Dynamical Model of Learning by Doing of programe Biology for Life and Health has been launched at the biological department of the Faculty of Education of Masaryk University, Brno, Czech Republic.

Links

MSM0021620862, plan (intention)
Name: Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání