JEDLIČKOVÁ, Helena and Iva FRÝZOVÁ. Zkušenostní učení a celoživotní vzdělávání. Dynamický model zkušenostního učení (Experiential Learning and Lifelong Learning. Dynamical Model of Learning by Doing). Ed.Sandanusová,Anna, Matejovičová, Barbora. In NEW TRENDS IN THE DIDACTIC TRAINING OF TEACHERS NOVÉ TRENDY V DIDAKTICKÉ PŘÍPRAVĚ UČITELŮ. 1st ed. Brno: Zemědělská univerzita. Institut vzdělávání a poradentství.Univerzita Karlova Praha.Univerzita Konstantina Filosofa Nitra.Tribun EU, s. r. o.Brno., 2009, p. 5-11. EDUCO, No.8. ISBN 978-80-7399-887-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Zkušenostní učení a celoživotní vzdělávání. Dynamický model zkušenostního učení
Name in Czech Zkušenostní učení a celoživotní vzdělávání. Dynamický model zkušenostního učení
Name (in English) Experiential Learning and Lifelong Learning. Dynamical Model of Learning by Doing
Authors JEDLIČKOVÁ, Helena (203 Czech Republic, guarantor) and Iva FRÝZOVÁ (203 Czech Republic).
Ed.Sandanusová,Anna, Matejovičová, Barbora.
Edition 1. vyd. Brno, NEW TRENDS IN THE DIDACTIC TRAINING OF TEACHERS NOVÉ TRENDY V DIDAKTICKÉ PŘÍPRAVĚ UČITELŮ, p. 5-11, 7 pp. EDUCO, No.8, 2009.
Publisher Zemědělská univerzita. Institut vzdělávání a poradentství.Univerzita Karlova Praha.Univerzita Konstantina Filosofa Nitra.Tribun EU, s. r. o.Brno.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00038261
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7399-887-5
Keywords (in Czech) Zkušenostní učení.Celoživotní vzdělávání.Dynamický model zkušenostního učení.Kritické myšlení.Akční výzkum. Biologie pro život a zdraví.
Keywords in English Experiential Learning.Lifelong Learning.Dynamical Model of Learning by Doing. Critical thinking.Action research.Biology for Life and Health.
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Helena Jedličková, Ph.D., učo 2417. Changed: 10/1/2010 22:23.
Abstract
Ukazuje se, že profesionalita učitele se musí opírat o řadu kompetencí, kromě oborové odbornosti zejména o schopnost reflexe, kritického myšlení a akční výzkum. Případová studie prezentuje část výzkumu, zabývající se implementací zkušenostního učení v celoživotním vzdělávání, jako základu znalostní báze učitelů k integrované přírodovědné výuce. Výzkum je zaměřen na vzdělávání pro udržitelný rozvoj a zdraví v České republice a ve Slovinsku v kontextu změn vzdělávání v Evropě. Kompetence jsou rozvíjeny aktivním učením a spoluprací prostřednictvím aktivizujících metod při realizaci integrované výuky a za použití e-learningu. Psychodidaktický model výuky na principu situačního učení, reflexe a akčního výzkumu, byl nazván Dynamický model zkušenostního učení a je součástí celoživotního vzdělávání v projektu Biologie pro život a zdraví učitelů biologie a přírodopisu, učitelů 1. stupně ZŠ a mateřských škol. Je realizován na Katedře biologie Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně (ČR).
Abstract (in English)
It is proving, that professionality of a teacher must be based on range of competences, especially on the skill of reflection, critical thinking and Action research. The article presents research conclusions about the implementation of the Learning by doing and Kknowledge base of teaching into the biology course for Lifelong Learning. The essence of the joint programe is the research concerning the education for sustainable development and Health in Czech Republic and Slovenia, as a preparation for both countries EU membership. Dynamical Model of Learning by Doing of programe Biology for Life and Health has been launched at the biological department of the Faculty of Education of Masaryk University, Brno, Czech Republic.
Links
MSM0021620862, plan (intention)Name: Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání
PrintDisplayed: 23/6/2024 21:59