STUCHLÍKOVÁ, Alice. Aktivní zóny v galerijní praxi (Active Zones in Gallery Practise). In Mezi viděním a věděním. I. vydání. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2009, p. 83-87. ISBN 978-80-7414-152-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Aktivní zóny v galerijní praxi
Name (in English) Active Zones in Gallery Practise
Authors STUCHLÍKOVÁ, Alice (203 Czech Republic, guarantor).
Edition I. vydání. Ústí nad Labem, Mezi viděním a věděním, p. 83-87, 5 pp. 2009.
Publisher Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study Art, architecture, cultural heritage
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00038274
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7414-152-2
Keywords (in Czech) vizuální umění prezentace fyzická interakce hmatové výstavy aktivní zóny
Keywords in English visual art presentation physical interaction haptic exhibitions active zones
Changed by Changed by: Mgr. Bc. Alice Křížová Stuchlíková, Ph.D., učo 53968. Changed: 10/1/2010 22:17.
Abstract
Aktivní zóny jsou v galerijní praxi více rozvinuté v západní Evropě; v České republice si své stabilní místo teprve hledají. Příležitost pro fyzickou interakci v prostředí galerie mohou vytvářet sami umělci nebo pracovníci instituce, zejména galerijní pedagogové. Již dnes můžeme ale vysledovat úspěšné realizace aktivních zón ke krátkodobým výstavám v Moravské galerii v Brně, která se jimi v tuzemsku zabývá nejsystematičtěji. Aktivní zóny jako zpestření stálých expozic vizuálního umění představují u nás takřka nevyužitý potenciál. Součást výzkumu pro disertační práci.
Abstract (in English)
Active zones in gallery practice are better developed in West Europe while in Czech Republic they are still getting their fixed place. The opportunities for physical interaction in galleries can be produced by the artists themselves or by imployees of the institution, namely by gallery pedagogues. Still, nowadays it is possible to trace successful realizations of active zones in short-term exhibitions of Brno Moravian Gallery which is the most systematic of all as far as their organization inland is concerned. Active zones as a means of brightening stationary visual art exhibitions represent potential which is hardly used in our country. The part of research, preparing for thesis.
PrintDisplayed: 12/7/2024 15:10