Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{865238, author = {Gulová, Lenka}, address = {Brno}, booktitle = {VÍTKOVÁ, M., VOJTOVÁ, V. (eds.) Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním}, keywords = {Segregation prejudice successful integration social disadvantages poverty insufficient education strategy pedagogues Romany children Romany pupils}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-7315-188-1}, publisher = {Paido}, title = {Analýza postojů asistentů pedagoga při vzdělávání romských žáků - výzkumné teze}, year = {2009} }
TY - JOUR ID - 865238 AU - Gulová, Lenka PY - 2009 TI - Analýza postojů asistentů pedagoga při vzdělávání romských žáků - výzkumné teze PB - Paido CY - Brno SN - 9788073151881 KW - Segregation prejudice successful integration social disadvantages poverty insufficient education strategy pedagogues Romany children Romany pupils N2 - Situace romského obyvatelstva je značně komplikovaná a neutěšená nejen v kontextu ČR, ale také v rámci celé Evropy, kde žije přes 10 milionů Romů. Vzhledem k počtům obyvatelstva Evropy není toto číslo nijak závratné, přesto se mnohé státy nedokáží zasadit o komplexní a rozsáhlejší změnu přístupu k této národnostní skupině a přijmout taková opatření, která by jejich životní perspektivy narovnala. Ve vztahu k Romům, ať v oblasti školství nebo v sociální práci, se stále objevuje tendence segregovat tuto skupinu obyvatelstva. Přestože se jedná o nelegální přístup k menšině, stále hovoříme v tomto slova smyslu, jakoby existovala nebo mohla existovat. Příklady segregace jsou běžné, stále je na našem území řada škol, kam dochází především romští žáci; stejně tak jsou zde lokality, kde žije početná skupina Romů ve složitých životních podmínkách. Tato novodobá ghetta mnohdy vznikla v důsledku sociálního znevýhodnění Romů a možná i v důsledku předsudků a xenofobních postojů většinového obyvatelstva, které se zbavuje nepohodlných sousedů, často zatížených nedostatečným vzděláním a chudobou. ER -
GULOVÁ, Lenka. Analýza postojů asistentů pedagoga při vzdělávání romských žáků - výzkumné teze (Analysis of Teacher Assistants´ Attitudes towards Education of Romany pupils). In \textit{VÍTKOVÁ, M., VOJTOVÁ, V. (eds.) Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním}. Brno: Paido, 2009, 250 pp. ISBN~978-80-7315-188-1.
|