V originále
Prezentace projektu, představující alternativní formu vzdělávání studentů, učitelů i žáků v Centru Kejbaly (vzdělávání pro udržitelný rozvoj) Katedry biologie, Masarykovy univerzity v Brně, ČR. Uvedená metoda prakticky procvičuje a rozvíjí dovednosti, důležité pro rozvoj pedagogických kompetencí. Směřuje k environmentálně odpovědnému jednání pro zdraví: rozvíjí smyslové vnímání, dovednosti spojené se získáváním, zpracováním a využitím klíčových informací, odhad a předpověď možného dalšího vývoje s vyjasňováním hodnot, schopnost rozhodovat se. Skupinová práce umožňuje rozvoj dovedností, potřebných ke spolupráci, komunikaci a vyjednávání.
In English
A presentation of a project that presents an alternative form of education of students, teachers and pupils at the Kejbaly Centre (education for sustainable development) of the Department of Biology, Masaryk University, Brno, the Czech Republic. This method in train in practice and develop skills important for the development of pedagogical competencies. It leads to environmentally responsive behaviour towards health: it develops sensuous perception, skills associated with acquiring, processing and utilisation of key information, judgement and prediction of possible further development with clarification of values, the capability to make decisions. Team work enables development of skills needed to co-operation, comunication and negotiation.