JEDLIČKOVÁ, Helena and Kateřina ŠEVČÍKOVÁ. Projekt BIOLOGIE PRO ŽIVOT A ZDRAVÍ. Aranžování, alternativní metoda ve vzdělávání pro zdraví (Project BIOLOGY FOR LIFE AND HEALTH. Flower Arranging, Alternative Method in Education for Health). In 5th International Conference SCHOOL AND HEALTH 21. 2009. ISBN 978-80-7392-098-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Projekt BIOLOGIE PRO ŽIVOT A ZDRAVÍ. Aranžování, alternativní metoda ve vzdělávání pro zdraví
Name in Czech Projekt BIOLOGIE PRO ŽIVOT A ZDRAVÍ. Aranžování, alternativní metoda ve vzdělávání pro zdraví
Name (in English) Project BIOLOGY FOR LIFE AND HEALTH. Flower Arranging, Alternative Method in Education for Health
Authors JEDLIČKOVÁ, Helena and Kateřina ŠEVČÍKOVÁ.
Edition 5th International Conference SCHOOL AND HEALTH 21, 2009.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7392-098-2
Keywords (in Czech) Kejbaly centrum environmentálního vzdělávání. Výzkumný záměr Škola a zdraví 21. Projekt Biologie pro život a zdraví. Celoživotní vzdělávání pro udržitelný rozvoj a zdraví. Konstruktivismus a integrace ve vzdělávání. Zkušenostní učení. Výchova pro 21. století.
Keywords in English Kejbaly centre for environmental education. School and Health 21. Project Biology for Life and Health. Lifelong learning for sustainable development and health. Constructivism. Integration in education. Experiential learning.
Tags International impact
Changed by Changed by: Ing. Helena Jedličková, Ph.D., učo 2417. Changed: 17/3/2010 19:00.
Abstract
Prezentace projektu, představující alternativní formu vzdělávání studentů, učitelů i žáků v Centru Kejbaly (vzdělávání pro udržitelný rozvoj) Katedry biologie, Masarykovy univerzity v Brně, ČR. Uvedená metoda prakticky procvičuje a rozvíjí dovednosti, důležité pro rozvoj pedagogických kompetencí. Směřuje k environmentálně odpovědnému jednání pro zdraví: rozvíjí smyslové vnímání, dovednosti spojené se získáváním, zpracováním a využitím klíčových informací, odhad a předpověď možného dalšího vývoje s vyjasňováním hodnot, schopnost rozhodovat se. Skupinová práce umožňuje rozvoj dovedností, potřebných ke spolupráci, komunikaci a vyjednávání.
Abstract (in English)
A presentation of a project that presents an alternative form of education of students, teachers and pupils at the Kejbaly Centre (education for sustainable development) of the Department of Biology, Masaryk University, Brno, the Czech Republic. This method in train in practice and develop skills important for the development of pedagogical competencies. It leads to environmentally responsive behaviour towards health: it develops sensuous perception, skills associated with acquiring, processing and utilisation of key information, judgement and prediction of possible further development with clarification of values, the capability to make decisions. Team work enables development of skills needed to co-operation, comunication and negotiation.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 24/5/2024 23:43