D 2009

Razvitije navykov čtenija u češskich staršeklassnikov so specifičeskimi obrazovatelnymi potrebnostami na načalnom etape obučenija russkomu jazyku kak vtoromu

GRENAROVÁ, Renée

Basic information

Original name

Razvitije navykov čtenija u češskich staršeklassnikov so specifičeskimi obrazovatelnymi potrebnostami na načalnom etape obučenija russkomu jazyku kak vtoromu

Name in Czech

Rozvoj čtenářských návyků u českých žáků se specifickými poruchami učení v počáteční etape výuky ruštině jako druhému jazyku

Name (in English)

Development of Reading habits in Pupils with Learning Difficulties at the Initial Stage of Teaching Russian as Second language

Authors

GRENAROVÁ, Renée (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Bologna, Berardi, S., Buglakova, L. M. at al. Russkij jazyk i mnogojazyčnaja Jevropa, p. 167-176, 324 pp. 2009

Publisher

CLIRO, Universita di Bologna

Other information

Language

Russian

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Italy

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/09:00038284

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-88-491-3235-9

Keywords (in Czech)

Rozvoj čtenářských návyků; žák se specifickými poruchami učení; počáteční etapa výuky ruštině jako druhému jazyku

Keywords in English

Development of reading habits; pupil with learning difficulties; the initial stage of teaching Russian as second language

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 28/3/2013 22:14, PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D.

Abstract

ORIG CZ EN

V originále

Tekst okazyvaet vnimanije problematike razvitija navykov čtenija u učenikov staršeklassnikov so specifičeskimi obrazovatelnymi potrebnostami na načalnom etape obučenija russkomu jazyku kak vtoromu inostrannomu. Avtor prepodnosit trudnosti učenikov so specifičeskim narušeniem čtenija u staršeklasnikov v Južnoj Moraviji. V vystupleniji daleje formulirovany rekomendaciji dla pedagogičeskoj praktiki .

In Czech

Příspěvek se věnuje problematice rozvoje čtenářských návyků u žáků se specifickými poruchami učení v počáteční etapě vyučování ruštině jako druhému cizímu jazyku. Autorka prezentuje potíže žáků se specifickou poruchou čtení na 2. stupni základní školy v jihomoravském kraji. V textu jsou dále formulována doporučení pro pedagogickou praxi.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
Displayed: 4/11/2024 20:23