D
2009
Razvitije navykov čtenija u češskich staršeklassnikov so specifičeskimi obrazovatelnymi potrebnostami na načalnom etape obučenija russkomu jazyku kak vtoromu
GRENAROVÁ, Renée
Basic information
Original name
Razvitije navykov čtenija u češskich staršeklassnikov so specifičeskimi obrazovatelnymi potrebnostami na načalnom etape obučenija russkomu jazyku kak vtoromu
Name in Czech
Rozvoj čtenářských návyků u českých žáků se specifickými poruchami učení v počáteční etape výuky ruštině jako druhému jazyku
Name (in English)
Development of Reading habits in Pupils with Learning Difficulties at the Initial Stage of Teaching Russian as Second language
Edition
1. vyd. Bologna, Berardi, S., Buglakova, L. M. at al. Russkij jazyk i mnogojazyčnaja Jevropa, p. 167-176, 324 pp. 2009
Publisher
CLIRO, Universita di Bologna
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Italy
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/09:00038284
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
Rozvoj čtenářských návyků; žák se specifickými poruchami učení; počáteční etapa výuky ruštině jako druhému jazyku
Keywords in English
Development of reading habits; pupil with learning difficulties; the initial stage of teaching Russian as second language
Tags
International impact, Reviewed
V originále
Tekst okazyvaet vnimanije problematike razvitija navykov čtenija u učenikov staršeklassnikov so specifičeskimi obrazovatelnymi potrebnostami na načalnom etape obučenija russkomu jazyku kak vtoromu inostrannomu. Avtor prepodnosit trudnosti učenikov so specifičeskim narušeniem čtenija u staršeklasnikov v Južnoj Moraviji. V vystupleniji daleje formulirovany rekomendaciji dla pedagogičeskoj praktiki .
In Czech
Příspěvek se věnuje problematice rozvoje čtenářských návyků u žáků se specifickými poruchami učení v počáteční etapě vyučování ruštině jako druhému cizímu jazyku. Autorka prezentuje potíže žáků se specifickou poruchou čtení na 2. stupni základní školy v jihomoravském kraji. V textu jsou dále formulována doporučení pro pedagogickou praxi.
In English
The article deals with development of reading habits in pupils with learning difficulties at the initial stage of teaching Russian as second language. The author presents difficulties of pupils with specific learning difficulties at primary school in South Moravian region. On the text are formulated resommendations for educational practise are given.
Links
MSM0021622443, plan (intention) | Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání | Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education |
|
Displayed: 4/11/2024 20:23