GRENAROVÁ, Renée. Razvitije navykov čtenija u češskich staršeklassnikov so specifičeskimi obrazovatelnymi potrebnostami na načalnom etape obučenija russkomu jazyku kak vtoromu (Development of Reading habits in Pupils with Learning Difficulties at the Initial Stage of Teaching Russian as Second language). In Berardi, S., Buglakova, L. M. at al. Russkij jazyk i mnogojazyčnaja Jevropa. 1st ed. Bologna: CLIRO, Universita di Bologna, 2009, p. 167-176, 324 pp. ISBN 978-88-491-3235-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Razvitije navykov čtenija u češskich staršeklassnikov so specifičeskimi obrazovatelnymi potrebnostami na načalnom etape obučenija russkomu jazyku kak vtoromu
Name in Czech Rozvoj čtenářských návyků u českých žáků se specifickými poruchami učení v počáteční etape výuky ruštině jako druhému jazyku
Name (in English) Development of Reading habits in Pupils with Learning Difficulties at the Initial Stage of Teaching Russian as Second language
Authors GRENAROVÁ, Renée (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Bologna, Berardi, S., Buglakova, L. M. at al. Russkij jazyk i mnogojazyčnaja Jevropa, p. 167-176, 324 pp. 2009.
Publisher CLIRO, Universita di Bologna
Other information
Original language Russian
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Italy
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00038284
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-88-491-3235-9
Keywords (in Czech) Rozvoj čtenářských návyků; žák se specifickými poruchami učení; počáteční etapa výuky ruštině jako druhému jazyku
Keywords in English Development of reading habits; pupil with learning difficulties; the initial stage of teaching Russian as second language
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D., učo 2079. Changed: 28/3/2013 22:14.
Abstract
Tekst okazyvaet vnimanije problematike razvitija navykov čtenija u učenikov staršeklassnikov so specifičeskimi obrazovatelnymi potrebnostami na načalnom etape obučenija russkomu jazyku kak vtoromu inostrannomu. Avtor prepodnosit trudnosti učenikov so specifičeskim narušeniem čtenija u staršeklasnikov v Južnoj Moraviji. V vystupleniji daleje formulirovany rekomendaciji dla pedagogičeskoj praktiki .
Abstract (in Czech)
Příspěvek se věnuje problematice rozvoje čtenářských návyků u žáků se specifickými poruchami učení v počáteční etapě vyučování ruštině jako druhému cizímu jazyku. Autorka prezentuje potíže žáků se specifickou poruchou čtení na 2. stupni základní školy v jihomoravském kraji. V textu jsou dále formulována doporučení pro pedagogickou praxi.
Abstract (in English)
The article deals with development of reading habits in pupils with learning difficulties at the initial stage of teaching Russian as second language. The author presents difficulties of pupils with specific learning difficulties at primary school in South Moravian region. On the text are formulated resommendations for educational practise are given.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 26/5/2024 01:08