GRENAROVÁ, Renée. Mentalnost i formirovanije kommunikativnoj, lingvističeskoj, sociolingvističeskoj i mežkulturnoj kompetencij u češskich studentov so specifičeskimi potrebnostami v obučeniji russkim frazemam (The Mentality and Formation Communicative, Lingvistical, Sociolinguistic and Crossculture Competencies of Czech Pupils). In Jazyk i Mentalnost. Language and Mentality. 1st ed. Almaty: Kazak universitett, 2009, p. 151- 156, 263 pp. ISBN 9965-30-770-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Mentalnost i formirovanije kommunikativnoj, lingvističeskoj, sociolingvističeskoj i mežkulturnoj kompetencij u češskich studentov so specifičeskimi potrebnostami v obučeniji russkim frazemam
Name in Czech Mentálnost a utváření komunikativní, lingvistické, socioloingvistické a kroskulturní kompetence u českých studentů se specifickými potřebami ve výuce ruským frazémům
Name (in English) The Mentality and Formation Communicative, Lingvistical, Sociolinguistic and Crossculture Competencies of Czech Pupils
Authors GRENAROVÁ, Renée (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Almaty, Jazyk i Mentalnost. Language and Mentality. p. 151- 156, 263 pp. 2009.
Publisher Kazak universitett
Other information
Original language Russian
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Kazakhstan
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00038285
Organization unit Faculty of Education
ISBN 9965-30-770-9
Keywords (in Czech) Mentalnost; utváření kompetencí; komunikativní lingvistické sociolingvistické kroskulturní kompetence; český žák; speciální vzdělávací potřeby; cizojazyčná výuka; ruské frazémy; specifické poruchy učení
Keywords in English Mentantality; Formation competencies; communicative lingvistical sociolinguistic and crossculture competencies; Czech pupils; special educational needs; foreign language teaching; Russian idioms; specific learning difficulties
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D., učo 2079. Changed: 28/3/2013 22:14.
Abstract
Temoj issledovanija po mentalnosti i po formirovaniju kommunikativnoj, lingvističeskoj, sociolingvističeskoj i mežkulturnoj kompetencij u češskich studentov so specialnymi obrazovatelnymi potrebnostami i specifičeskimi narušenijami učenija pri obučeniji russkim frazemam.
Abstract (in Czech)
Příspěvek se zabývá tematikou vztahu mentalnosti a utváření komunikativní, lingvistických, socioloingvistických a kroskulturních kompetencí u českých studentů se speciálními potřebami ase specifickými poruchami učení ve výuce ruským frazémům.
Abstract (in English)
The paper deals with the mentality and formation communicative, lingvistical, sociolinguistic and crossculture cmpetencies of Czech pupils with special educational needs and with specific learning difficulties in teaching Russian idioms.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 25/5/2024 18:43