Detailed Information on Publication Record
2009
K možnostem podpory orientace žáků k technickým oborům (z případových studií)
FRIEDMANN, ZdeněkBasic information
Original name
K možnostem podpory orientace žáků k technickým oborům (z případových studií)
Name (in English)
Towards the possibilities of support pupils´ orientation to technical fields (the case studies)
Authors
FRIEDMANN, Zdeněk
Edition
Moderní technologie ve výuce, 2009
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5092-1
Keywords (in Czech)
Volba profese; kariérové poradenství; školní poradenství
Keywords in English
Career choice; vocational guidance; school counselling
Změněno: 11/1/2010 09:54, doc. PhDr. Zdeněk Friedmann, CSc.
V originále
Příspěvek přináší dílčí výsledky z rozsáhlého (7 letého) výzkumného projektu realizovaného na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně, který je zaměřen na problematiku vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Hlavním cílem prezentované části výzkumu je poznat okolnosti a specifika profesní volby u dětí se speciální vzdělávací potřebou a možnosti podpory zaměření k technickým oborům. Autoři volili kombinace kvantitativních a kvalitativních přístupů; v příspěvku nabízejí dílčí výstupy z realizovaných tří případových studií vybraných dětí základních škol.
In English
The paper presents preliminary results of an extensive (7-year long) research project conducted at the Faculty of Education Masaryk University in Brno focused on education of children with special educational needs. The primary aim of the presented part of the research is to identify the circumstances and specificity of career choice in children with special educational needs and the possibilities of support pupils orientation to technical fields. The authors chose combinations of quantitative and qualitative approaches; in the paper they present particular outcomes of three case studies of selected primary school children.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|