k 2009

K možnostem podpory orientace žáků k technickým oborům (z případových studií)

FRIEDMANN, Zdeněk

Basic information

Original name

K možnostem podpory orientace žáků k technickým oborům (z případových studií)

Name (in English)

Towards the possibilities of support pupils´ orientation to technical fields (the case studies)

Authors

FRIEDMANN, Zdeněk

Edition

Moderní technologie ve výuce, 2009

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5092-1

Keywords (in Czech)

Volba profese; kariérové poradenství; školní poradenství

Keywords in English

Career choice; vocational guidance; school counselling
Změněno: 11/1/2010 09:54, doc. PhDr. Zdeněk Friedmann, CSc.

Abstract

V originále

Příspěvek přináší dílčí výsledky z rozsáhlého (7 letého) výzkumného projektu realizovaného na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně, který je zaměřen na problematiku vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Hlavním cílem prezentované části výzkumu je poznat okolnosti a specifika profesní volby u dětí se speciální vzdělávací potřebou a možnosti podpory zaměření k technickým oborům. Autoři volili kombinace kvantitativních a kvalitativních přístupů; v příspěvku nabízejí dílčí výstupy z realizovaných tří případových studií vybraných dětí základních škol.

In English

The paper presents preliminary results of an extensive (7-year long) research project conducted at the Faculty of Education Masaryk University in Brno focused on education of children with special educational needs. The primary aim of the presented part of the research is to identify the circumstances and specificity of career choice in children with special educational needs and the possibilities of support pupils orientation to technical fields. The authors chose combinations of quantitative and qualitative approaches; in the paper they present particular outcomes of three case studies of selected primary school children.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education