D 2009

Komponenty vztahu podnik zákazník a jejich význam pro konkurenceschopnost podniků

KLAPALOVÁ, Alena

Basic information

Original name

Komponenty vztahu podnik zákazník a jejich význam pro konkurenceschopnost podniků

Name in Czech

Komponenty vztahu podnik zákazník a jejich význam pro konkurenceschopnost podniků

Name (in English)

Components of the company - customer relationship and its importance for the companies competitiveness

Authors

KLAPALOVÁ, Alena (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vydání. Jihlava, Konkurence, teoretické a praktické aspekty, p. 82-90, 9 pp. 2009

Publisher

Vyšoká škola polytechnická Jihlava

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50600 5.6 Political science

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14560/09:00038310

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

978-80-87035-23-8

Keywords (in Czech)

konkurenceschopnost hospodářská úspěšnost podnikatelské strategie vztah se zákazníkem

Keywords in English

competitiveness; financial prosperity; business strategies; relation with customer

Tags

Reviewed
Změněno: 26/1/2013 15:37, doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek je zaměřen na představení některých dílčích výsledků empirického šetření Centra výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky týkajících se vybraných ukazatelů, které se týkají vztahů podniků s jejich zákazníky a mohou v určité podobě patřit mezi faktory konkurenceschopnosti. Vybrané ukazatele typické komponenty vzájemných vztahů jsou analyzovány pro skupiny podniků rozdělených na základě jejich hospodářské úspěšnosti.

In English

The paper presents some partial results from the empirical survey of the Research Centre of the Czech economy competitiveness concerning selected factors which can be connected with the relationship of companies with their customers and could in a certain form belong among the competitiveness factors. Selected factors typical components of mutual relations are analyzed for the groups of companies divided on the basis of financial prosperity.

Links

MUNI/A/0905/2009, interní kód MU
Name: Ekonomika a management podniku v globalizovaném prostředí (Acronym: EMP)
Investor: Masaryk University, Category A